Ett av mina största nöjen är att shoppa, särskilt i billiga
Thailand. Tyvärr delar inte min sambo denna passion utan blir mer eller mindre rabiat efter en timmes shopping... På vår förra
resa till Thailand totalvägrade han att ens sätta sin fot i Bangkok (han säger sig ha "lidit svårt" där vid en tidigare resa...jag förstår inte? Hi hi).
Hur som helst, nu har jag hittat lösningen! Det finns ett
hotell som ligger i samma byggnad som MBK köpcenter (mitt älsklings-varuhus i Bangkok) och nu är sista natten bokad där. Jag kan shoppa utan att ens lämna byggnaden (och utan uttråkat sällskap) och sambon kan ligga vid poolen eller framför tv:n.
-Vad hotellet heter? Pathumwan Princess Hotel.
Jag tycker man skall börja shopping med pratunam, Platinum och Pratunam center där man kan shopa ännu billigare än MBK. sedan tar man taxi till MB, ca 10 min 60 baht.
att åka och handla blommor på blomstermarknad mitt i natten är också en höjdare. vad sägs om 1 kg orkideer för 10 kr, på flygplatsen kostar samma 160 kr.
När min fru shoppar på mbk så går jag på bio och massage. Centerpointmassage.com har super super proffs massage mitt på siam square,.
ha det nice
Det låter ju bra, men tror du att "gubben" kan slappna av vid poolen när du shoppar ? Jag skulle inte klara det, utan att veta hur mycket pengar som går åt ! Hihi
Ha det.
Urmas