Stöd Ukraina

Rks blogg

Måndag 1 Januari 2007

Thailand tips önskas

Jag och min sambo planerar en Thailandresa och har några funderingar som vi hoppas kunna få svar på. Vi är givetvis ute efter sol och bad i första hand men vill ju även kunna bo bra, äta och dricka gott och se trevliga städer och spännande utflyktsmål.
Vart ska man åka bland alla dessa platser som finns att välja mellan?
Måste man boka boende innan man reser eller gör man bäst i att lösa det på plats så man kan resa runt lite grann, vad är mest prisvärt?
Tacksam för alla tips av er som varit där!
Dela med andra:    

Kommentarer
Szinem säger:
Vi fick tipset att åka charter första gången och det ångrar vi inte. Boendet och frukosten var inräknad i priset och det fanns massor med utflykter. Eftersom vi både ville ha sol och äventyr passade detta utmärkt. Hotell Tropical Garden på Kata var helt perfekt. Utmärkt service, god frukost. Man kunde åka iväg på utflykter utan att behöva tänka på boendet. Vill man få resan billigare så kan man boka hotell direkt på nätet. Pratade med andra som hade varit på Krabi först och de tyckte att det inte fanns så mycket att göra där. Lycka till med resan.
Postat 2007-01-03 19:17  Anmäl
Rk säger:
Tack för dina tips Linnea, även om vi nu har ändrat resmål. Thailand får bli nån annan gång.
Postat 2007-01-02 21:43  Anmäl
Linnea_w säger:
Mitt tips är att Inte boka boende innan resan. Boka ev 2 start nätter så du slipper leta boende det första du gör. hur länge ska du vara där? Ska du vara borta 3 veckor eller mer kan jag varmt rekommendera en tripp till norra thailand, underbart där uppe. Billigare, lugnare och inte så turistig. Koh chang tycker inte jag var så bra som jag hade hoppats på. Vill du ha paradis stränder så åk söderut! Hoppas du får en härlig resa!
Postat 2007-01-01 18:49  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hainan
17 år sedan
Beijing
17 år sedan
Kina
17 år sedan
Thailand tips önskas