Stöd Ukraina

Love_och_leos blogg

Lördag 31 Mars 2007

Taman Negara

På Söndagen åkte vi till Nationalparken Taman Negara. Där fanns inte något internet så när detta skrivs är vi i Kuala Lumpur igen !

I Taman Negara bodde vi på ett rätt så bra hotell med mycket fiskar i floden och gecko-ödlor på väggarna.
Vi har sett två stora och många små geckos. När vi gick i djungeln på väg mot högkvarteret så såg vi tvä fjärilsagamer och en när den glidflög. I djungeln var det varmt och fuktigt och jobbigt att gå.
Vid högkvarteret såg vi flera varaner. Vi tror det var bandvaraner. Dom var mellan 50 cm och 1,5 meter med svans.

Vi gick på nattvandring och såg en blind scorpion i sin håla och en giftig spindel i en håla. Vi såg vandrande pinnar och en giftig tusenfoting.
Vi hörde syrsor som lät jättemycket hela tiden. På dagen hörde vi fåglar och på natten hörde vi grodor och geckos.

Vi har också sett apor och bufflar.

Vi åkte till en grotta som heter Gua Telinga. I grottan fanns mycket fladdermöss och deras spillning. Ibland var man tvungen att nästan krypa i deras spillning. Det var roligt men väldigt äckligt.

I morgon Söndag den 1a April åker vi till Perenthian Islands. VI får se om det finns nått internet där !
Dela med andra:    

Kommentarer
Irene säger:
Hej Love och Leo plus mamma och pappa förstås,det tog ett tag för mig att komma fram till det här stället på datorn jag är ju inte så himla bra på det men nu har jag hittat det och kan skriva till er.. Jag och Jasmine har i allafall varit bra "barnvakter" Geckosarna mår prima.. larverna och syrsorna oxå ocj jag vågar mata dom med båda sorterna. Jasmine är jätteduktig och den lilla geckon vågar äta ur hennes hand, fast han gömmer sig i sin håla. Jasmine sover i "sin" säng på Loves rum om natten. Gladys mår oxå jättebra Jag håller på att öva henne, Elvis och Rocky att göra små konster tillsammans, en liten hundcircus det går jättebra och jättedåligt... Alla hundarna trivs tillsammans och Gladys blir arg på alla som mopsar upp sig mot Elvis och Rocky, det är hennes killar och hon som bestämmer. För det mesta följer hundarna med mig ut på jobb 2 ggr har de varit kvar hemma men alltid alla 3 så Gladys behöver inte vara själv. Rocky och Elvis har förstått att de inte får vara uppe, första natten vi sov här byggde jag ett stopp i trappan som de kom igenom så när jag vakna var dom i hallen(uppe) då RÖÖT jag JÄTTEHÖGT och ruskade om dom (när jag hann ifatt dom... det tog lite tid för mig att komma förbi stoppet i trappan) Efter det har jag inget stopp i trappan och ingen Elvis och Rocky på övervåningen. Katterna mår oxå fint och har blivit kompis med Rocky och Elvis dom med. Jasmine har ridit och skött om Jindra och Tea med familj oxå. Jag har ridit Olga tillsammans med Lisa på Tokaj nästan Rodeo när vi red ut i skogen men vi höll oss kvar på hästarna i alla fall. Vad gör ni nu då? förutom att spana in allaödlor och andra häftiga djur? det måste vara helcool och spännande att vara i djungeln och allt annat som är olikt mot här hemma...som att va med på film nästan..? nu vet jag hur man gör så ni kan väl skriva och berätta om ni har tid och lust. Igår hämtade jag Simon som varit i Jämtland och kört skoter och åkt skidor. Imorgon ska han ta Forden på jobbet och försöka fixa den så vi kan besikta den i tid. Ha det jättebra allihop. Tankar och kramar från Irene,Jasmine och Simon plus alla djuren.
Hej Love och Leo + resten av familjen. Hoppas att ni har det bäst. Kram Tea.
Postat 2007-04-03 14:42  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Badsemestern har borjat
17 år sedan
Taman Negara
17 år sedan
Kuala Lumpur
17 år sedan
Bara 5 dagar kvar !