Tisdag 8 Augusti 2006 - Sverige
Stråkläger på Hamregården
Nu sitter jag här på Orsas bibliotek och letar efter en hackervän som kan hjälpa mig med ett lösenordsproblem. Barnen och jag är på stråkläger ca en mil norr om Orsa och jag tänkte jobba lite på min dator. Då upptäcker jag att lösenordet saknas, det är en gammal bärbar dator med windows 2000 och NT (operativsystem), suck.....jag kommer tyvärr inte hem förrän på söndag kväll och då skall jag ha fixat ett antal dokument, suck igen....om ingen glad bloggläsare har något bra tips att meddela mig.
Här i Orsa är det varmt och soligt och jättevarmt i den långgrunda Orsasjön som jag snart skall ta mig ett dopp i som tröst.
Det är härligt att vara på läger, sätta sig vid dukat bord och ha nytt och trevligt sällskap. Barnen spelar bla poker och fotboll och badar i tjärnen och i poolen i källaren när de inte spelar orkester eller kammarmusik eller fikar.
Livet kunde inte vara bättre om nu inte verkligheten gjorde sig påträngd, den där som gör att man har råd att åka på läger och annat trevligt. Ha en fortsatt bra dag alla ni som orkat läsa ända hit. Kram från Ann