Stöd Ukraina

Greklands blogg

Måndag 20 April 2009

Stockholmsweekend med grekisk touch

I helgen for jag och sambon till Stockholm. Vi brukar lockas av hotellpremien via Coop Medmera med två hotellnätter över en helg för 1398 kr. Denna gång bodde vi på Clarion vid Skanstull. Ett mycket fint hotell som ligger ett stenkast från Göta Lejon dit vi gick för att njuta av musikalen Buddy Holly på lördagkvällen. Brolle var som klippt och skuren för rollen!

Vår weekend började med ett besök på Grekiska kolgrillbaren lite längre bort på Ringvägen tillsammans med min vän Ivan här på RG och hans fru.

Där njöt vi på fredagkvällen med grekiska mezedes, Retsina och ljuvlig traditionell grekisk musik av gruppen Taximi (http://www.taximi.com)

Längtan till Grekland blir allt starkare efter en sådan kväll.

Förutom lite grekisk touch på helgen så blev det lite indiskt.
På Shanti, Katarina bangata 58 njöt vi av kryddig mat. Restaurangen är mycket populär. Där är trångt men mycket gemytligt.
Dela med andra:    

Kommentarer
Grekland säger:
Magica:
Jo, det stämmer. Jag satt på balkong och jag trodde den skulle rasa!
Synd att du missade föreställningen. Kanske finns det fortfarande biljetter kvar.
Postat 2009-04-21 13:45  Anmäl
Magica säger:
Jag hörde att Buddy Holly konserten var skit bra. Hade kompisar som var där (skulle vart där själv i helgen men...) Han sa att folk stod upp i bänkarna mot slutet och dansade och sjöng och att det vara ett attans ös. Kul.
Postat 2009-04-21 09:42  Anmäl
Gullsing säger:
Så bra du är, som skriver blogg med en gång. Vi var i Stockholm över Påsken och kom hem i torsdags kväll. Men jag har över 300 bilder att namnsätta och redigera, så det tar lite tid ännu.

Det var väl trevligt, att träffa Ivan och hans fru. Jag skulle inte ha nåt emot att träffa dem eller dej och din man för den delen. Nån gång kanske det blir av?

Gilla
Postat 2009-04-20 21:45  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet