Klockan ringde redan kl 07:00 .
08:30 var vi nere på Lotus Dive
http://www.lotusdive.com/en/ . Frukosten ska vara avklarad, stämt av dykutrustningen, fått information om dagens dyk mm. Idag avklarade vi dyk 2 & 3. Idag var vi några fler i båten. Ett hollänskt par som höll på sin advancekurs samt yttlerligare en 1 svensk.
Idag hade vi Neil och Amanda som instruktörer.
Eftersom vädret är som det är så blir det Longtail chaufförerna som kommer med råd om vart dykningen blir.
Kvällarna är det fullmåne så vattennivåerna är väldigt stora, det är oerhört strömt i vattnet och de STORA fiskarna kommer fram.
Idag har vi varit tillbaka på Adang.
Idag var det en hel del övningar, ta av och ta på utrustningen under vattnet och det gick väl bra men när det kom till maskövningarna så blev det för mycket för mig, igen :-) Amanda, min räddare i nöden tog hand om mig och tog fram sina kvinnliga knep så till slu klarade jag både att fylla masken, tömma masken, ta av den, och simma utan..
Alla min 3 killar var så STOLTA över mig. De hade sett min rädda, uppgivna blick.
Kvällen tillbringades även den Lotus Dive, då Amanda hade teorikväll med oss. Otroligt duktig, pedagogisk lärde hon oss hur man räknar ut hur långe man får dyka och hur lång ner man kan gå. Ganska mycket att lära.
Både Gustaf och William hänger med otroligt bra i engelska och de är superintresserade,