Stöd Ukraina

Ingelaks blogg

Söndag 7 Februari 2010 - Koh Lanta

Söndag

Oj vad dagarna går fort nu...helt plötsligt söndag igen..nu börjar tiden gå lika fort som hemma. Jag var länge i en euforisk bubbla där tiden verkade stå still...jag visste ju att så är inte fallet utan förstog att snart är jag inne i den här rytmen och då kommer tiden att krympa....låter mycket märkligt men det vet väl alla att pensionärer och arbetslösa har oftast fullt upp. Man är i sin egen tid..

Nu var jag tvungen att kolla hur långt det är kvar tills jag åker hem och tog fram min lilla Paulo Coelho kalender som jag inte tidigare har öppnat. Insåg att det är 5 veckor och nu känner jag mig lite lugnare igen. 5 veckor är ju långt, vill tillbaka till min härliga bubbla. Jag kanske är stressad för att Ola kommer :)

Paulo säger på just det här uppslaget att:

Gamla lösningar duger bara till problem som också tillhör det förgångna.
Glöm för ett ögonblick att ni är erfarna om ni vill vara kreativa.

Nu har vi sägt farväl av Benke, Johanna och Smilla som idag åkte till Bangkok. Vi var och käkade en underbar krabba i grön curry igår tillsammans. Benke har redan beställt att Ola ska dit och äta detta så att han kan laga samma sak till honom i sommar.

Idag var Leo på utflykt med Kalle och hans pappa då passade jag och Filippa på att åka till long beach och flyta på madrasser lite...

Nu är det snart matdags....undrar vad för ris med ris man ska ha idag? Vi har inte tröttnat än på maten som väl är, det jag saknar är ost...nu ska jag nog inte gå igång på detta för då blir det massor jag saknar...nu kommer ju vår största saknad på torsdag.

OLA
Dela med andra:    

Kommentarer
Annhar5 säger:
Hej Leo!
Vi har tittat på dina bilder hela klassen och vi tyckte det såg härligt ut. Vad mycket kul du får vara med om. Vi längtar efter dig. Ha det bra och tänk på oss här hemma i vintern kramar från 2b
Postat 2010-02-10 19:55  Anmäl
Maxisaac säger:
Hej Leo!!
Nu kommer jag snart ska bli jätte kul att träffa dig igen!
Har med mig en ätbar överraskning som du brukar gilla.........
Jag vill gärna följa med Ingela och hmta dig i skolan någon dag om det går bra??
Här hemma är det massa sn ännu, jag och Adam G har gjort en snökoja som man kan krypa in i.
Ses på tisdag!
Kram Max
Postat 2010-02-09 15:24  Anmäl
Maxisaac säger:
Hej på er!
Ni verkar ha det ganska gött ännu.
På tisdag får ni väl hålla utkik efter ett gäng blekfisar på er strand ;) eftersom vi dyker upp då!!
Ser även fram emot morgon promenader med dig och hundarna Ingela, om jag får lov att hänga på...??
Ha det så super bra så ses vi på beachen på tisdag!
Kramar Jennie med familj
Postat 2010-02-09 15:21  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

- 8 grader
11 år sedan
Nu närmar sig resan.....
12 år sedan
Äntligen
12 år sedan