Stöd Ukraina

Ingelaks blogg

Lördag 13 Februari 2010

El & vatten..avbrott

Om ni undrar?

I början av veckan stängdes el och vatten av en hel dag på hela ön och sedan dess har nätet varit nere för mig...nu kom ju hackers Ola ner så han fixade till det igår. Nu är man back in track.

Torsdagen kom och Ola med den...härligt att ha honom här igen. Vi har haft en del incidenter !!!! och på något konstigt vis så blir vi lite tryggare med stora Ola i huset. Kan han skydda oss mot kobror?

Min olyckshund bet en tjej rejält i benet en morgon men jag och Filippa var precis på väg ut så vi kunde hjälpa henne...man måste snabbt till sjukhuset för att få vaccin...hon är dock mycket chockad och har rabbies dödsångest (har varit och hälsat på henne) hon har även varit här med sin man och barn för att tacka sina änglar som hon kallar mig och Filippa.

JENNIE!!! skulle gärna gå med dig på morgonen men jag tror du ska hålla dig på eran del av stranden. Det verkar som den galne tar oss tjejer ! Nu är stämmningen hetsk igen så förhoppningsvis är den borta snart.

Kobran, ja det var en annan liten grej...2 meter och i vår pool. Har ni sett en kobra i anfallsposition? nej tänkte väl det...men det har jag och Leo. Nu är den borta och tanken är nu att man ska tänka. Risken att det skulle hända igen är ju helt obefintlig eller hur?

Annars har det inte hänt så mycket denna veckan!

Nu tror jag Ola vill blogga lite om hur det var att komma tillbaka.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

- 8 grader
11 år sedan
Nu närmar sig resan.....
12 år sedan
Äntligen
12 år sedan
Två dar kvar / Filippa.