Stöd Ukraina

Bibchens blogg

Torsdag 24 Juni 2010 - Skanör med Falsterbo
Resealbum: Sommarskanör

Sommarsemester 2010

Packade för sex långa veckor tar maken och jag tåget Stockholm - Malmö av miljö- och trafiksäkerhetsskäl.
Gula rapsfält med inslag av knallröda vallmon, pileklädda alléer, öppet landskap där hav och himmel möts tar emot oss.
Vi är HEMMA!
Nystädad gårdslänga med dignande gammelrosor klättrandes längs väggarna. Snart är vi väl installerade, och känner oss välkomna. Nyheten för i år, är att vi har en Laptop och mobilt bredband, som bara måste provas redan första kvällen.
Ingen täckning - går ej att komma ut på nätet.......... (man ska inte svära i ett gammalt hus, då kan väggarna rämna). Får tips av husägarsonen, att prova på vinden. Upp för hönsastegen till den drönvarma vinden, som delas med allehanda flygfän. Skam den som ger sig. Och vips fungerar elektroniken som vore vi i storstan! Och här är jag nu svettandes och solbränd efter första stranddagen. Mobilen har täckning, bredbandet har täckning ,Da´ Aldos underbart goda cappucino håller stilen, midsommarkransblommor plockade, prinsesstårtan förberedd - vad kan man mer begära så här i starten på en lång härlig Skanörsemester.
Dela med andra:    

Kommentarer
Peroerik säger:
för varmt på vinden får du köpa USB-förlängningskabel på Clas Ohlson. Då kan du ha modemet på vinden och själv vara nere. Gäller bara att hitta kortase vägen att dra kabeln.
Kram
//KabelPO
Postat 2010-06-27 21:36  Anmäl
Livsgjutare säger:
Tack för en trevlig eftermiddag! Och tack Björn för prinsesstårtan som vi avnjöt ytterligare en gång jag och särbon.
Och kul att Sierra dök upp!
Postat 2010-06-25 22:33  Anmäl
Brigitta säger:
Glad Midsommar på dig! Och om bredbandet eller mobilen skulle krångla - ta det lugnt -du har semester!
Postat 2010-06-25 16:15  Anmäl
Sierra säger:
Skanör = sol och sommar!
Lysande att du fick ordning på nätet...
Var och käkade äkta italiensk glass hos Aldo...ingen Bibchen...
Kommer förbi i morgon efter Gåsaloppet på Östergatan.
Postat 2010-06-24 23:49  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet