Stöd Ukraina

Bibchens blogg

Lördag 26 Juni 2010 - Skanör med Falsterbo
Resealbum: Sommarskanör

Midsommar

Det har hunnit bli midsommar. Medan jag sitter på datavinden och väntar på, att gå till fackeldansen, som börjar 23.00 i Skanör Stadspark, skriver jag några tankar om dagen. Vädret är en aning oberäkneligt här på yttersta Näset. Danska väderleksrapporten lovar sol över sydvästra Skåne, och sannerligen har vi inte upplevt en så solig midsommarafton på flera år.!
Det traditionella "Gåsaloppet", som avlöps på skidor längs Östergatan, är svettigt för de entusiastiska och roligt pyntatde deltagarna. Ganska snart sloknar min midsommarkrans i solvärmen, fast det märker inte jag, som har den på huvudet. :-)
Sill och nubbe i sällskap med släkt och vänner med en hänrivande utsikt över ängar och hav. Till prinsesstårtan kommer ett nyfiket, efterlängtat besök av en bloggvän. En jag aldrig träffat IRL - bara det gör desserten extra delikat.
När det blåser ostliga vindar, är det läge för att lägga dagens motionsrunda längs stranden. Det kan ju dyka up en och annan bärnsten!
Tar gångstavarna med. Tänker fuska lite grand och pilla med dem i tångruskorna. Men - ack nej, det är inte så man gör, det vet jag ju. Bärnstenarna ska komma rullande till en. Sommaren är lång och vinden är ofta -gäller att ha tålamod.
Tröstar min besvikelse med en sillamacka på Fiskhusets uteservering i Skanörs hamn. Dagen är räddad!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet