Stöd Ukraina

Ingelaks blogg

Torsdag 28 Januari 2010 - Koh Lanta

Somewhere else...

Idag tog vi en taxi ner till long beach...hade tänkt att vi stannar där hela dagen och även kvällen och bara hänger där liksom..och jag kör inte min tuk tuk när det blir mörkt som ni vet !! Ni ser på bilderna hur vi "hängde" spenderade vår dag...inte fel alls.

Måste bara berätta en liten rolig sak angående språkförbristning (herre heter det så? förbristning? låter ju inte klokt, skoj om det inte är det...) snacka om förbristning..ibland ser ett ord väldigt konstigt ut i skrift.

Jo, det kan ju vara lite svårt att göra sig förstådd här i landet och idag när vi skulle ta taxi så sa jag....long beach...han nickar....somewhere else...han säger: it´s up to you...no no no no säger jag: the place is called somewhere else...han nickar och säger: it´s up to you...OK fine säger jag och tänker att det löser sig som det brukar här nere..how much frågar jag och han säger it´s up to you! Ok, jag tänker och säger 80 bath, han nickar...

Nu kom jag på det...han kanske hette it´s up to you så han kanske hälsade på mig helt enkelt och jag svarar med att säga no no no...

Hej då från no no no
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

- 8 grader
11 år sedan
Nu närmar sig resan.....
12 år sedan
Äntligen
12 år sedan