Hej hopp
Imorgon åker vi iväg på en liten weekendtrip till
Phi phi island...ska försöka att inte tänka på vare sig 1987 med Annika eller 1989 med Mia (Tobbe och Martin) såg du Mia..(jag skrev dem inom parentes)....utan tänka att barnen har inga referenser utan ser det som ett go ö förhoppningsvis...
Undrar om jag ska testa vattenmelon med mekong denna gången?
Jo nu blir det inget bloggande på några dagar om livet på stranden...
Det är så här: hunden som bet mig har de äntligen avlivat...vetrinären har ett par dagar försökt att skjuta honom med bedövningspil utan resultat men idag lyckades han...gött. Nu jäklar kan mammsen våga sig ut/säger Filippa över min axel.
Hur som helst så finns det en hund som heter Bamse (ja han ser ut som det, stor tjock och snäll) som finns ca 1 km bort på stranden...han följer alltid barnen till skolan när de går...han är som sagt snäll men när han ser mina chokladben så vill han nafsa och jag är inte speciellt förtjust längre.....men idag när jag och Filippa är ute och går så är det så att Filippa alltid springer iväg och jag lunkar vidare så jag möter Bamse och på något konstigt vis så känner väl hundarna att jag är rädd och vill väldigt gärna komma fram nu...jag har ju med mig en pinne så den vill Bamse leka med....han är ett barn i en vuxen kropp!!!!jäv...hundar säger jag bara....
jag hytter åt bamse med min pinne som till slut får tag i pinnen och springer iväg med den...han lägger den en bit upp och kommer sedan tillbaka till mig....jag ser ett par som sitter och äter frukost som skrattar...jag skrattar också lite snett och säger till Bamse...lägg av...kastar lite sand och säger f´låt samtidigt....som du gjorde Sanna med Max!
Det hela slutar med att bamse följer oss hem till slow down...nu är vi kompisar tror jag...bara han låter bli mina ben!!!
Meditationskursen är nu över och det har varit mycket lärorikt men väldigt svårt...behöver öva mig en hel massa om jag ska lyckas..jag är glad över det lilla jag har fått med mig från kursen.
Nu åker vi på utflykt...hej då på några dagar
En weekendtrip hörs ju helt ljuvlligt. Hoppas ni haft det bra!
Själv har man några Kanarieöar att se fram emot om ca 1 månad...
Stora kramen! /Å