Stöd Ukraina

Bibchens blogg

Tisdag 23 April 2013 - Stockholm

Södra teatern

Jag visste det!!
Visste att det skulle bli en fantastisk show med min favorit Arja Saijonmaa. Men att den skulle få ett sådant gensvar av publiken kunde man inte ana. Vi sjöng, klappade och stampade samt dansade Zorba sittande. Vi var som en enda stor familj, många med minnen från "68-tiden".
Jag blev helt betagen, och det var svårt att samla sig på hemresa från Södra teatern.
_______________________________________________________________________________
Arja Saijonmaa
"Den hemliga stranden"
KONSERT / SHOW
En musikalisk resa - att finna sin väg & våga leva sin dröm
Musik, kärlek och engagemang! Arja Saijonmaa gör en unik föreställning om sitt musikaliska liv. Det blir en personlig och spännande skildring om att finna en väg och om att våga leva sin dröm.

Föreställningen tar avstamp i Arjas bok En ung naken kvinna. Det är tidigt 70-tal, en tid präglad av ideologi, politisk musik och frihetskamp. Arja får erbjudande om att följa med på den grekiske världsstjärnan Mikis Theodorakis världsturné. Hon tar steget och kastar sig rakt ut i det okända. En musikalisk resa tar sin början.

Hon säger det aldrig rent ut. Men hela föreställningen blir en lång hyllning till Mikis Theodorakis och ett tack för allt han betydde. För henne. Och för grekernas och därmed mänsklighetens kamp mot diktatur. Detta är en helkväll med Arja Saijonmaa. Missa inte den. Södermanlands Nyheter

Medverkande: Arja Saijonmaa och musikerna Petri Somer (piano och sång), Ricardo Padilla (slagverk) och Vidar Skrede (Bouzuki) (ur programbladet)
_________________________________________________________________________________

Det är bara att lyckönska göteborgarna som ni får ta del av de två sista föreställningarna!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet