Stöd Ukraina

Ferre40s blogg

Söndag 9 Augusti 2009 - Bangkok
Resealbum: ASIEN 2009

Snart hemma igen

Nu ar det inte manga dagar kvar innan man kommer hem. Aker tidigt tisdagmorgon fran Bangkok 5.00 och sedan blir det en natt i Kiev beroende pa att det inte finns anslutningsflyg till Stockholm forran onsdagmorgon. Kollade om det fanns nagot annat flyg men icke......

Sista dagarna pa Filippinerna bestod mest av att ta det lugnt. Hann dock med ett besok till ett valdigt fint naturomrade med djur och pooler samt lite vandring till ett fint vattenfall.

Besokte ocksa storsta vattenkraftverket i landet dar fallhojden var ca 120 m samt en rundtur med bat. Resten av tiden blev mest som sagt att bara slappa.

Jag hade ocksa valdigt tur att jag slapp tyfonen som drog forbi omradet runt Baguio dar jag var innan besoket till risterrasserna. Det blev tydligen valdigt stor forodelse och totalt omkom 9 personer. Om jag valt buss till Manila istallet for flyg hade det inte varit sakert att man kommit fram. Vagen och enda bron blev forstord. Tyfonen borjade ordentligt tva dagar efter jag var dar.

Igar kvall kom jag till Bangkok och stannar nu dar till imorgonkvall innan jag far ut till flygplatsen. Idag blir det lite besok pa shoppingcenter pa Siam square. Ska forsoka hitta hockeyrinken som ska finnas nagonstans har i Bangkok i ett shoppingcenter.

Ha det gott
  • Dela med andra:    

    Skriv kommentar
    Arkivet
    Visa alla

    Senaste inläggen

    Stranden Hoi An
    12 år sedan
    Nha Trang
    12 år sedan
    Battur
    12 år sedan
    Besok vid Cu Chi tunnel
    12 år sedan
    Tillbaka dar jag startade
    12 år sedan