Stöd Ukraina

Sossas blogg

Fredag 20 Juli 2007

Slagsmal

Tyvarr sa har vi glomt digitalkamera sladden sa jag kan inte lagga upp nagra bilder forran vi kommit hem. Har tagit en hel del pa dessa dagar som gatt!
Idag sag vi vilda delfiner igen nar vi akte med en battaxi ut till en o. Det ar verkligen en san upplevelse!!
Vi har legat & slappat pa en liten o idag. Snorklade lite men det finns tyvarr inte sa mycket fiskar har heller.

Igar sa blev det ju ingen utflykt pga vadret,det brukar inte regna har sa ofta sa var guid Maga sa det var verkligen otur! Men vi har ju brant oss sa det var nog bra att skippa en dag i solen. Iaf sa akte vi ut till ett kopcentrum istallet. Nar vi satt pa en uteservering sa blev det fullt slagsmal mellan 2 anstallda pa restaurangen brevid! Killen som gav den andra en rejal blatira & ett sprucket ogonbryn slangde sen av sig sin arbets skjorta & drog, han sa nog upp sig..eller hade fatt nog av det stallet verkade det som :p

Tankte beratta lite om hotellet vi bor pa nu, det heter Gran hotel & ligger i Puerto la Cruz. Det ar 8 vaningar & vi bor pa 5 vaningen & har en underbar utsikt med havet utanfor oss & solnedgangen varje kvall.
Det ar valdigt fint & frascht! Bland de finaste jag nagonsin bott pa! Ga in & kika pa: http://www.venezuelatuya.com/hoteles/mostrarhoteleng.htm?400
Kanske inte ser sa fint ut men det ar verkligen super fint & en underbar utsikt!
Hotell frukosten ar helt fantastisk! Kommer att sakna den nar vi drar vidare till Isla de Margarita imorgon. Har fatt info av andra svenska om varat hotell dar pa Margarita & om frukosten, en kille sa att vi kanske kommer att bli lite besvikna om man jamfor med frukosten vi har nu men men..Annars sa ska hotellet vi ska bo pa dar vara jatte mysigt!!

Annars har vi nu vaxlat till oss 37000bolivar for 1 dollar nu (obs!kan skriva fel,ar sa himla mycket nollor att halla reda pa har! 1kr ar 10000bolivar..sa man blir lite yr av alla nollorna..)

Annars sa trivs vi bra har fast visst ar man lite ovan med fuktigheten & varmen men vi vanjer oss!

Har ju en guide har som heter Maga, en jatte trevlig tjej som kan engelska jatte bra. Jag bad henne skriva ner pa en lapp pa spanska att jag var vegetarian & inte ater kott dvs inge kyckling, biff mm sa jag kan lamna fram den pa restauranger & liknande for det har vart lite svart att forklara att man ar vegetarian men nu ska jag visa lappen,haha.
Idag hade jag nog solsting for vipps sa stod jag & babbalde pa for fullt pa svenska med Maga :p

/Sossa
ps!far se om jag far tag pa dator pa Margarita lika latt ds!
Dela med andra:    

Kommentarer
Orion säger:
föresten, hotellet såg jättefint ut. framförallt samlingssalen. hälsa att martin kan inleda morgnarna med dagslånga politiska hyllningstal till cuba där på göteborgska. kamrater och mötesdeltagare! ta de vackert med läsken och akta er för hajar!
Postat 2007-07-21 18:19  Anmäl
Orion säger:
f-n skulle jag registrera mig här för. jag får ju sån lust att vilja lämna stan när som. å - n - g - e - s - t
Postat 2007-07-21 18:17  Anmäl
Solsara säger:
Gu´vad härligt ni har det. Är inte alls avundsjuk!!! Nu vill jag också ut och resa:) Ha det!
Postat 2007-07-21 08:52  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Walk of fame mm
14 år sedan
Djurplågeri!
14 år sedan
Blandat
14 år sedan
Grand Canyon mm