Söndag 17 Maj 2009 - Daytona Beach
Skällande sälar och vårtmedel.
Så var det då söndag igen, våran sista här på länge dessutom. Helgen gick som vanligt fort. Fredag var inte mer spännande eller annorlunda på något sätt. Det vanliga badet och sedan lite shopping. Kvällen avrundades på Ocean Deck samt spelhåla. Igår vaknade Marcus förkyld, har fått ge honom nässpray ett par nätter innan, men nu var det helstock. Pigg i övrigt, så vi badade lite men blicken blev mer och mer trött. Så vi avslutade det hela under vilda protester och åkte till Farmers Market. Hörde att Marcus blev hesare och hesare ju längre dagen gick. Hade lovat loppe en leksak, men på marknaden fanns mest "skrot" så vi åkte till alla barn shimmelrike- ToysRus. Om ni tycker ToysRus på storheden är stort, ja då säger vi att det är väl ca 1/4 av det som finns här. Marcus blev iallafall lycklig över en Bakugan launcher. Orkar inte ens förklara vad det är ;)
Intog en tidig middag/sen lunch på ett nytt ställe, Longhorn Steakhouse. En ny klar favorit. Vi åt supergott och Peter fick dagen till ära dricka flera stora öl. Marcus drack inte ens upp sin läsk, så jag förstod att nått var på g.
Väl hemma så gick vi runt lite bland affärerna som finns runtomkring. Var på apoteket och köpte vårtfrysar grejjer. Nu jäklar ska väl min 20 åriga vårta ändå försvinna. 15 usd kostade kittet med 7 laddningar. Hemma kostar samma set nästan 400 kronor.
Hem igen och Marcus började skälla, jaha, krupp! Så i natt har vi haft skällande sälar i sängen. Inte mer än att han sovit ( med hjälp av Lephaton ) men han har låtit illa. Stackars lilla killen, som han har låtit. Nu säger han själv att det börjar bli "bättle", men badet är inställt idag. Men han har ingen feber och är i övrigt pigg, så vi har lovat lite sandslottsbyggande på stranden en stund iallafall. Sen blir det nog någon biltur, ev till en Dodge dealer. Jag har ju hittat min nya favoritbil DODGE. Men vilken ska man välja??? Åker vi till bilhandlarn idag så ska jag iallafall känna på dom litegrann.
MMMMM....
Vädret är som vanligt strålande. Varmt och fuktigt!
Dags för sista ronden med snabeldraken!!
C u later...