Stöd Ukraina

Kin82s blogg

Torsdag 23 Oktober 2003 - Hoi An

Shopping

Kom igar till Hoi An, en gammal hamnstad i mitten av Vietnam. Bussresan hit var bland det finaste jag upplevt (precis vid havet med bergen intill) men tyvarr kunde jag inte riktigt njuta av det med dels magproblem och sen hade jag bara sovit tre timmar under natten. Dessutom var det bland dom minsta och ackligaste satena en minibuss haft och luftkonditioneringen fungerade inte. Men jag klagar inte, haha :) Visste inte riktigt vad vi hade att vanta oss har, men denna stan ar ett paradis om man gillar shopping. Dom syp upp allt till dig, och da menar jag ALLT! Precis i ratt storlek och i dom farger och i det tyg du vill ha. Tankte forst inte direkt kopa nagot men det blev en hel del anda, ska hamta upp det imorgon... kopte ett par byxor jag ska ha nu under resan som har dragkedja sa jag kan fa dom dels till shorts och dels till trekvartsbyxor. Kan vara skont att resa i... dom kostade drygt 75kr. Sen bestallde jag ett par langa camouflagebyxor med fickor och grejer for ungefar 115 kr. Ett par svarta linnebyxor for 60kr, sen kunde jag inte motsta frestelsen att sy upp ett par laderskor, ocksa for dryga 115kr. Dom sistnamda ar typ som fotbollsskor, sana som alla dar hemma gar i...bara det att mina ar perfekt sydda efter min fot och i basta kvalitet och dessutom precis i dom fargerna jag vill ha! HA!! Skojja att jag kommer komma tillbaka hit nagon gang med storsta shoppinglistan nagonsin skadat! :) Kanske bra att jag inte visste detta innan, trodde mest det handlade om kostymer och langa klanningar... annars hade jag val fatt langa bestallningar fran alla er dar hemma!
Jag och Petra hyrde varsin cykel idag, 2,50kr for hela dan...hihi. Det kanns lite i min rumpa, men det far man ta! :) Men det blev ju inte sa mkt cyklande anda eftersom affererna ligger vagg i vagg har!
Bor bra nu ocksa, har varmvatten och badkar, ni anar inte vilken lyx det ar!

Stannar nog har bara imorrn, sen drar vi upp till Hue och vidare till huvudstaden Hanoi! Men vi har hort att det inte ar sa mycket att ha sa det blir nog Laos ganska snart och sen tillbaka till Thailand! Jag alskar verkligen det har landet, Vietnam ar underbart... men det ska bli skont att komma ner till dom Thailandska oarna och fa lite farg, ar en blekfis for tillfallet! :)
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Resfeber
16 år sedan
Hemma igen
16 år sedan
Back to Europe
16 år sedan
San Francisco med fest och shopping