Stöd Ukraina

Trixies blogg

Torsdag 24 Februari 2011

Shevchenkos autograf eller när jag träffade en fotbollsstjärna

Cecconis på 5a Burlington Gardens. Där skulle jag vilja vara just nu med ett glas champagne i handen och njuta av den sobra atmosfären. Cecconis har varit en favorit enda sedan jag lyckades få Chelsea stjärnan Shevchenkos autograf. Han satt vid bordet bredvid mig och drack te med en vän. Det dröjde ett tag innan jag insåg att det var just han - fotbollsstjärnan i Chelsea och inte någon av barnens lärare eller tränare. Sedan frågade jag honom om jag kunde få hans autograf till min son och den fick jag tillsammans med ett glatt leende. Min son blev glad och sedan dess sitter jag alltid och spanar efter van Persie, Wilshere eller Arsjavin när jag är på Cecconis. Man vet aldrig.

När man ändå är på Burlington Gardens kan man passa på att besöka Burlington Arcade, en shoppingarkad från 1819, med många små exklusiva affärer som innehåller allt från kashmir sjalar till manschettknappar. Kanske köpa några syndigt goda maccaroner eller konversera vädret med beadlen som iförd cylinderhatt vaktar arkaden.

En annan favorit är Ralph Lauren i hörnan av gatan och där kan man njuta av den häftiga atmosfären och den avslappnade elegansen. Jag tänker på en korsning av Brideshead revisited och Hamptons. Vill man sedan fortsätta förgylla dagen kan man titta in på Royal Academy of Art för att se någon av utställningarna; Modern British Sculpture, Eileen Cooper eller Jean-Antoine Watteaus teckningar. Sommarutställningen mellan 7 juni - 15 augusti är en årlig tradition sedan 1769!

Det går ett British Midland plan från Kastrup i morgon klockan 07.45 direkt till Heathrow...

Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet