Stöd Ukraina

Ferre40s blogg

Måndag 27 Juli 2009 - Sabang
Resealbum: ASIEN 2009

Seg resa

Igar blev det avfard fran Borocay till Sabang, Puerto Galera. Startade 6.00 for att hinna med farjan till Roxas. Nar jag kom fram i god tid sa stallde de n rutten kl.10.00 sa jag skulle fa vanta till 14.00. Efter en stund sa andrades det till 12.30 sa jag kom ivag da.

Efter 4 timmar pa havet sa kom jag till Roxas. Da blev det ytterligare 4 timmar med 16 pers i en minibuss till Calapan pa stundtals bedrovlig vag. Kom fram till stallet och skulle vidare i morkret. Chaufforen ville ha 2000 pesos till Puerto Galera sa jag och tva hollandskor som skulle pa samma stalle tog det...

Nar vi borjade narma sig stallet sa sa de att vagen var avstangd sa chaffisen ville ha mer pengar men vi sa att kor oss till Sabang som jag last ligger nara stallet jag skulle till.

Dar blev det forst att en sade det var svart och besvarligt att ta sig till stallet sa da kollade jag efter hotell....En Filipin erbjod sig att visa vagen till stallet jag och hollandskorna skulle till sa vi tog det. Tog ca 10 min....Val framme hittade jag ett bra hotell och lyckades pruta...Ligger alldeles vid stranden med pool.

Lang resdag men bra slut pa den..
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Stranden Hoi An
12 år sedan
Nha Trang
12 år sedan
Battur
12 år sedan
Besok vid Cu Chi tunnel
12 år sedan
Tillbaka dar jag startade
12 år sedan