Stöd Ukraina

Mariejohanssons blogg

Lördag 9 Februari 2008 - Vedum

sammanfattning av thailands resan

ja, jag blev lite trött sista dagarna, det var så varmt och aircondition (ha-ha) på vårt rum funkade inte så bra, förresten väsnades den lika mycket som min gamla dammsugare. ja, tänk att sova med en dammsugare jämte sängen.

sista dagarna var det så varmt kvalmigt och stillastående att jag föredrog hotellrummet.
Patong som vi var i ligger ju som i en dal och det blåser inte det minsta, den var ingen skön värme.

jag hade kul och det var intressant men jag åker inte till thailand igen. det luktade illa, var rätt smutsigt och det var så mycket prostitution. det gjorde ont i hjärtat på mig, ja ändå in i själen över att någon kan tro att tjejerna VILL knulla för pengar...
"jag gillar inte kvinnosynen i egypten, därför åker jag inte dit", sa en turist jag pratade med. "tacka vet jag thailand, deras kvinnosyn är bättre".
ja, för vems del var kvinnosynen bättre???? för kvinnan som måste tillfredställa honom och dessutom måste låtsas att hon gillade det, eller för mannen som bara såg kvinnan som nåt han kunde använda??? i egypten är det inte lika mycket prostitution, även om det finns. det var accepterat på ett äckligt sätt där nere.
fy vad äckliga ni TORSKAR är, ja TORSK är man om man köper sex, ni har ett val, det har inte kvinnorna!!!

ja, men de behöver pengarna, säger du. det rättfärdigar inte det du gör!!! ha henne som bara guide, be att få ansikts o fotbehandlig och vanlig massage, be henne vara vanligt sällskap mot betalning, middag, show och inget mer! då ger ni henne en chans att tjäna pengar utan att sälja sin kropp, det finaste och vackraste vi har att ge den vi älskar...
om du frågar en thailändska om hon vill ge dig sex eller ge dig fot och ansiktsbehandling hon får samma pengar, vad tror du hon väljer???? jag vet vad hon väljer oavsett om du har psoriasis!!!

okey, nog om detta jag har nog gjort klart min ståndpunkt.

havet.... jag var ute för att snorkla, men det fanns inga levande rev, det var mörkare i vattnet än i röda havet , det fanns knappt några fiskar.... fick veta att tsunamin förstört reven och havsbotten... ledsamt... det blev några plicktskyldiga dopp för att svalka mig....

egypten, röda havet... där är varm och torrt en skönare värme, rätt blåsigt med. ett underbart hav fullt med liv, ljust och vackert, man tröttnar aldrig.
min värk försvann inte i thailand... troligtvis är det fukten som är boven, jag behöver den värme som är i egypten!

nu gick mina sparpengar när jag var i thailand, så det blir snålt med pengar i egypten...

efter resan var jag jättetrött första veckan, min bror med, det måste varit den långa flygresan./marie
Dela med andra:    

Kommentarer
Muangthai säger:
Hej

Synd att du inte tyckte om Thailand , lite nyfiken bara vilka platser upplevde du föruton Patong på Phuket ???
Tyvärr bodde du på det värsta stället på hela Phuket dvs Patong.
Om man varit I Phuket räcker det med en kväll enligt mig att se vad Patong har att erbjuda.
Phuket och Thailand har massor av behagligare ställen att vara på .
Det är synd om man blir kvar på samma ställe hela semestern eller hur ???
Du skrev att det luktade illa, vet du var lukten kom ifrån ??
Postat 2008-02-09 19:55  Anmäl
Candy säger:
Hej, verkar inte som det var någon positiv uppleveles för dig att åka till Thailand. Trist. Jag var i Thailand 3 v för ett år sedan och känner inte igen en enda sak av vad du berättar, jo värmen i så fall:-) jag upplevde bara bra saker, och därför åker jag igen om drygt 2 veckor. Vi fartade runt, och skall även göra så i år. Det hade inte varit Tsunami där jag var därför var det underbara vatten. Saltvatten och solen läkte mitt exem, jag blev lugn och harmonisk eftersom det smittar av sig från Thailändarna. Och jag behöver iaf den typ av smitta. Maten var underbar. Vi såg ingen prostitution.Däremot har jag varit ett flertal ggr i Marocco och det är en plats jag inte skall åka åter till pga olika skäl. Tycker verkligen synd att du hade en "dålig" semester i Thailand. Jag är säker på att du hade häga förväntningar eftersom en sådan resa kostar mycket pengar. Hoppas du får en bättre upplävelse på din nästa semester var det nu än blir. Trevlig helg önskar Candy
Postat 2008-02-09 14:08  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet