Stöd Ukraina

Sussibus blogg

Onsdag 16 Januari 2008

Samma problem varje år....

Det är jobbigt att vara eftertraktad. Har samma dilemma nu som förra året. Jag vill gärna åka bort och jobba i sommar och har också ansökt om detta men man kan få svar väldigt sent. Till och med så sent som i maj och det känns ju lite osäkert. Däremot blev jag erbjuden ett sommarjobb nu idag till ett ställe som jag har jobbat på förut men jag skulle få nya arbetsuppgifter. Så det skulle vara både utvecklande och roligt. Vad lätt det skulle vara att ta det jobbet. Då skulle allt vara klart. Behändigt eller hur?

Jag har inte gett något definitivt svar ännu och jag har säkert minst två veckor på mig att fundera. Men det är mycket positivt med att ta jobbet. Jag får bra lön, jag kan spara pengar fortare till min långresa, intressanta arbetsuppgifter, trevliga kollegor och att jag känner till stället sedan förut.

Plus med det andra alternativet: Jag lär mig förhoppningsvis ett nytt språk, nyttigt att komma bort från holmen och se något annat, lära känna nya människor, när får jag den här chansen igen att sommarjobba på ett annat ställe eftersom det här mycket väl kan vara sista sommaren som jag sommarjobbar. Minus är att jag antagligen kommer att få riktigt dålig lön vilket innebär att det blir väldigt snålt hela sommaren eftersom jag ska spara till en resa under tiden. Minus även att jag missar den roliga sommaren på holmen och alla kompisar som är här då, men det är inte så stort minus eftersom det kommer att komma flera somrar. Om jag lyckas lära mig ett nytt språk kommer det att innebära stora fördelar för mig i framtiden på arbetsmarknaden eftersom personer med de här språkkunskaperna är väldigt eftertraktade och jag vill vara attraktiv på arbetsmarknaden speciellt som jag blir färdigt utbildad nu till våren.

Vad göra? Någon som har liknande erfarenheter? Varför är det alltid så många val i livet att ta ställning till, jag blir förvirrad!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Läs om min resa
15 år sedan
Blogg
16 år sedan
Stress
16 år sedan
Vår i luften