Saigon
Upp for en tidig frukost innan avfard till Saigon. Kl. 6.15 knackade det pa dorren, frukosten var fardig. Det ar service. Val vid frukostbordet skulle jag dela min baugette och korde matkniven ratt emellan tva fingrar. Blodet rann ratt sa friskt, som tur va fick jag stopp pa det sa nu har det lakt ihop valdigt fint.
Sen tog det ca5-5 1\2 timme att komma till Saigon, gransovergangen gick undan valdigt fort. Hittade ett rum som kanndes bra och gick sedan ut for att fixa med turen till Cu Chi tunnlarna, det kandes jattebra med guide hela dagen och 4-5 stopp pa olika sevardigheter. Sa nar morgonen kom for vi ivag glada i hagen.
Vi hade fatt en jattebra guide som kunde prata engelska valdigt bra, sa denna dag kunde nog bara sluta bra.... Den stora besvikelsen vid tunnlarna var att jag fega ur rejalt, jag vagade inte ga 40m under jord. Jag kande att hade jag fatt panik darinne sa...jaa, det hade inte varit bra. Men det var anda intressant.
Det ar ju sedan denna dag sparar ut rejalt, det ar dax for lunch tycker guiden och chaufforen, men inte vi . Vi ville garna se nagot mer innan lunchen. Tyvarr uppdagas det da att det ar lunchstangt dit vi ska, sa ok vi tog lunch. Efter det blir vi avlamnade pa War museum, guiden vill inte dit det vaker massa otacka minnen for honom, han har inte tid med oss resten av dagen heller, han ar trott. sa nu far vi klara oss sjalva. Sa vad det men den dagen.
Pa kvallen gick vi i alla fall tillbaka och klagade, agaren fick dom inte tag pa sa vi fick komma tillbaka ett par ganger. Inte forens vi papekar att det ar dom sjalva som kan avgora hur goda vitsord deras foretag kan fa pa internet, forstar dom att for deras eget basta kanske dom ska ta att kompensera oss. Hade vi inte papekat det, hade vi inte fatt nagot plaster pa saret.