Stöd Ukraina

Jennie1s blogg

Fredag 9 Maj 2008

Hanoi och Halong Bay

Tagresan till Hanoi gick valdigt bra och vilken vaker utsikt det var nar vi lamnade Hoi An. Akandes uppe pa berget med havet nedanfor.. Maten pa taget far val godkant, det gick ju ner. Forst fick vi ris med nagot som liknade har, men var val nagon torkad fisk. Och nagot senare fick vi varsin kycklingklubba:) Det va det!!

Val framme tog vi taxi till hotellet, Thanh An, dar vi fick vanta en timme innan vi fick varat rum. Sedan lade vi oss och sov ett par timmar, det var behovligt. Efter det blev det att ta en svang for att lokalisera oss. Sa med karta i hand gick vi pa tur. Det blev lunch och lite shopping, men hittade inga kanon affarer. Pa kvallen gick vi pa "vattendocksteater" det var helfestligt.

Och Igar, torsdag akte vi ivag till Halong Bay for att aka bat, ga i grottor ock bada. Det var underbart och valdigt rogivande. Vi fick bra mat pa baten och det var ett bra gang vi akte med. Vi var ca 13 personer och vi sov alla kvar pa baten i jattefina hytter. Jaa, det var kalasharligt. Sa idag, tillbaka till rusningen i storstan. Men det kanns skont det med.

Pa sondag aker vi till Kina pa gruppresa!!!:) Sa nu kommer vi val kanna oss som riktiga turister, men det ska bli skont att slippa fixa med massor sjalv, bara fa glida med. Ska aven bo 4stjarnit, sa det kanns bra!!
Och sa hoppas jag att jag nagon gang under tiden i Kina ska hinna satta mig vid datorn for att uppdatera lite.. Men, men vi far se.
Dela med andra:    

Kommentarer
Tessan1 säger:
Hej Jennie.
Vad spännande det låter, blev lite orolig då jag bara hörde att det varit jordbävning i Kina! Var rädda om er för fasen.....
Vi åker till Spanien i morgon ( lördag) kommer hem nästa Lördag, så då får vi höras!!!
Ha det så bra gumman. Puss och Kram Tessan
Postat 2008-05-16 10:11  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hanoi och Halong Bay
16 år sedan
Solbadar och skraddarbesok
16 år sedan
nattbussen till Hoi An
16 år sedan