Stöd Ukraina

Brigittas blogg

Fredag 3 November 2006

Så var denna semester slut........

Nyss hemkommen från 17 underbara dagar i Thailand. Började semestern med ösregn och åska i Hua Hin, men efter några timmar sken solen och så var det sedan resten av semestern. Vi levde ett lyxliv på Sofitel Central i Hua Hin. Man blev verkligen upppassad. Varje kväll låg det en pralin med morgondagens väder och en orkide på kudden. På kvällarna tog man thaimassage eller skön fotmassage och sedan shoppade man. Det fanns otroligt mycket och allt var billigt. Sedan åkte vi 2 dagar till Riwer Kwai. Första stoppet var kyrkogården och museet. Därefter bron. Sedan åkte vi båt till vårt hotell "River Kwai Jungle Raft". Ett flytande hotell utan el och varmvatten. Blev först en liten chock för oss, då vi inte visste att det var så, men nu inser vi att det var en oförglömlig upplevelse. Vi gick och la oss vid ½9 med en oljelampa, så att vi hittade i säng. Låg sedan och lyssnade på djungelljuden. Lite läskigt! Vaknade på morgonen av ett konstigt ljud - en elefant badade utanför vårt rum! Gick sedan till Moonfolkets by och fick rida på elefanter och vandra i djungeln. Tänk att jag gick i djungeln med tygskor - jag som går i skogen hemma på somrarna med stövlar, då jag är så ormrädd! Sedan all underbar shopping i Bangkok. MBK är toppen, där finns allt och så billigt! Var på flytande marknaden och på Rosegarden. Såg en jätte bra uppvisning om livet i en Thailändsk by med thaiboxning, elefanter, bambudans m.m.
Nu får man resa tillbaka i tankarna. Och drömma sig tillbaka.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet