Det märks att vi börjar bli äldre och lite bekvämare. Vi har nu för
bokat boende men vet då vad vi får för pengarna. Utsikt, upphämtning vid hamnen mm
På
Mykonos har vi boende för 50€ natten.
Enkelt boende men med dusch, wc, kyl och balkong med utsikt över gamla fiskehamnen i Mykonos stad. Mycket centralt.
På
Paros bor vi i egen lägenhet med gård, kök, extra sovrum med dubbelsäng för 85€ mitt inne i Parikia.
Lyxigt men vi räknar med att laga en del mat hemma då vi har mysig egen gård med möbler.
5 min från att vi stiger av båten.
Kommer besöka
Antiparos över dagstur med moppen.
Serifos blir vi upphämtade och bor för 55€ i stor lägenhet med utsikt över hela Livadi.
Ios bor vi för 45€ inkl frukost och blir upphämtade i hamnen.
Santorini har vi bokat samma lyxiga boende som förra årets bröllopsresa fast den lilla studion för "bara" 112€.
Dyrt kan tyckas men då bor vi i Firostefani med utsikt över calderan.
Det blir 67€ i snitt på 23 nätter. Dyrt kan tyckas men jag gjorde en jämförelse.
Charter 2 personer i 21 dagar (vi är ute 24 dagar) kostar allt från 20 000 kr till upp till 40 000 kr beroende på val av hotell.
Vi
flyger till Aten, vidare ut till Mykonos med inrikes
flyg och hem från Santorini. Våra
flygbiljetter kostar då per person 2500 kr!
Räknar vi ut vårt i år "lyxiga" boende landar vi på 9000 kr per person med flyg, boende i 24 dagar.
Förr åkte vi från ö till ö på vinst och förlust. Letade och sprang i gränder för att hitta boende för 20-30€, det ena bättre eller sämre än det andra.
Nu tillkommer båtresor varav två är med snabba bärplansbåtar vilket kan kosta mer men å andra sidan är resor mellan en ö till en annan. De längre stoppen går via stånka-färjor som är billigare.
Är riktigt nöjd med årets planering.