Stöd Ukraina

Ferre40s blogg

Söndag 2 Augusti 2009 - Banaue
Resealbum: ASIEN 2009

Regn, kallt och lite strul

Efter att ha rest fran sodra delen av Philippinerna begav jag mig igar fran Sabang till Banaue dar risterasserna finns.

Problemet var att det blev lite missforstand nar jag fragade var jag skulle aka. Informationen var att aka till Baguio, vilket jag gjorde. Nar jag val kom dit sa fick jag hora att Banaue lag ytterligera ca 8 timmar med buss norrut.

Kom till Baguio som ligger pa 1500 m hojd igar kl 22.00. Blev lite less att jag inte kollade ordentligt men fick da forsoka hitta ett hotell. Fann ett eftersom jag var trott i narheten av busstationen som jag ska till ikvall. Kolla pa tva hotell och det forsta lukta mogel sa jag tog inte det utan det andra. Kande aven lukt i detta men orkade inte byta. Ju langre jag vistades i rummet desto mer kande jag lukten och kallt var det ocksa. Korde flakten for fullt...... hjalpte foga. Checkade ut tidigt.

Hur som helst somnade jag in och imorse vid 9.30 kom jag till busstationen for att se om det fanns en buss pa formiddagen. Den hade naturligtvis gatt redan sa nu ar jag pa ett kopcenter och vantar pa kvallsbussen som avgar kl.21.30 och kommer fram vid 6.00 imorgonbitti.

Dagen har tillbringants med att aka runt och kolla pa olika sevardheter i staden som inte har en plan yta i princip utan inklamd mellan bergen. De har ett stalle dar man har riktigt fin utsikt men tyvarr sag man inte mycket pga dimman som var. Nu blev det inte battre an att det borjade regna mitt pa dagen sa man har fatt tillbringa tiden pa stadens kopcenter.

Vadret ar regn och ca 17 grader. Det ar landets kallaste plats sa faktiskt har det inhandlats lite klader infor vintern. Har anvant langarmad troja for forsta gangen.....Temperaturen kan faktiskt falla ner till ca 0 grader har.....

Ha det gott
  • Dela med andra:    

Skriv kommentar
    Arkivet
    Visa alla

Senaste inläggen

Stranden Hoi An
    12 år sedan
    Nha Trang
    12 år sedan
    Battur
    12 år sedan