Stöd Ukraina

Marikas blogg

Fredag 26 September 2008

Regler vid inställda flyg pga tex. oroligheter

På grund av tidigare inställda flyg till Thailand (under demonstrationerna) och då vi själva har bokat enbart flygbiljetter direkt på Finnairs hemsida, började jag fundera över vad som gällde om tex. vårt flyg skulle bli inställt och ringde därför till Finnair som svarade så här:

"Biljetterna bokas om till en ny flygning så snart man kan flyga dit igen."

Biljetterna är alltså inte förverkade, vilket var väldigt skönt att höra! =)

Nu vet ni, alla som undrat över samma sak.

Trevlig helg!
Dela med andra:    

Kommentarer
Oskaraldo säger:
tack Marika...
Postat 2008-09-30 00:45  Anmäl
Marika säger:
Vet ni vad alliphop! Reseguiden och Marlene "hann före " mig och har redan skrivit en väldigt bra artikel om vad som gäller vid inställda flyg (upptäckte den pinsamt nog först idag...) l

Här kan ni läsa vad hon skriver: http://www.reseguiden.se/artiklar/strandad-pa-flygplatsen-227
Postat 2008-09-29 22:13  Anmäl
Brigitta säger:
När får man åka då? Och om det första lediga datumet inte passar, vad blir det av biljetterna då? Några pengar får man tydligen inte tillbaka?
Postat 2008-09-26 20:36  Anmäl
Peterdykare säger:
Ja så till vida ud har sagt att man inte rekomenderar det annars finns det inget undantag säger man ???????
Så jag hoppas du har fått det skriftligt som vanligt annars blir det så att säga upp till dig . Men varför bokar man inte in två nätter på vilket simpelt ställe som helst så gäller ju garantin ja det är för mig en onödig chansning eller ?
Ha det bäst peter
Postat 2008-09-26 16:22  Anmäl
Travelfun säger:
Hm... Ja, det kändes lite difust, hur menar de?
Kan man välja nytt datum själv? :-)
Postat 2008-09-26 15:41  Anmäl
Sierra säger:
"Biljetterna bokas om till en ny flygning så snart man kan flyga dit igen."

Menar de då att så snart det går att flyga igen får du ett flyg att hoppa på. Vad innebär det? Får du ett erbjudande att åka då - kan tacka ja eller nej och ha biljetterna tillgodo till ett datum som passar dig? Jag menar att det kan ju i extremfall gå tex en månad från det datum du skulle ha åkt...och du kanske inte kan då...:-)

Have a nice weekend!
Uffe
Postat 2008-09-26 15:23  Anmäl
Oskaraldo säger:
Bra att du tippsar..du är snäll du..tack
Postat 2008-09-26 15:12  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet