Stöd Ukraina

Sofiegrahnats blogg

Reggie, öl och goa vänner

Ja, det var gårdagens melodi. Idag är en ny dag....som gärna får gå fort för idag har varit en krigardag. Det blev en lång natt och efter att avslutat nattens bravader med djupa diskussioner på altanen m mor & Greta så blev det bara 3 timmars sömn. Å om jag ska vara helt ärlig så var man kanske inte helt nykter när ögonlocken föll ner på en sekund kl 5 i morse.
Men nu börjar det ordna upp sig faktiskt. Vi satt precis o sa det här...märkligt att man mår så mkt bättre här dagen efter än man gör hemma. Iaf mår jag mkt bättre här för hemma är jag nära döden dag 2 (tror jag iaf).

Börjar så sakteliga fundera över dagens svåraste fråga.....vart ska man äta idag? Igår blev det take away från vårt älskade Papaya, en favorit från vår förra resa hit. Tänk att vi beställde 10 portioner man för 200 kr....galet vilka priser va?
Tänk om det vore så hemma....då hade jag bjudit alla mina vänner på middag jämt...om de hade velat förstås.
Nu är det ju ett helt projekt när man ska bjuda på middag bara för vännerna på gatan, 10 vuxna och 12 barn och alla ungarna är pojkar. Ni kan ju tänka Er hur det låter när vi har party hemma. Men det är rikt med barn....säger de som inte har så många själva.
Jag fattar inte alls hur de tänker....jag tycker nog det är ganska jobbigt med 3 killar om jag ska vara helt ärlig. Å det får jag ju vara här, eller hur? Killar i all ära MEN det kan bli väldigt stimmigt, stökigt & en ljudnivå som får en att rysa.

Nehe om vi ska sluta gnälla nu och istället skriva lite om hur det är här just nu. Tror det är runt 30 grader i havet (mamma trodde det iaf) och det är superskönt här i soffan på altanen just nu. Vi har varit borta på VR o käkat cchicken naan idag, inte Thailändskt men Indiskt o väldigt gott. Ikväll tycker jag det låter som om pappa o Lennart ska laga mat hemma...något med potatis. Jag tror nog det blir restaurangen för oss andra ändå....men som sagt, vet inte vilken vi ska välja idag.
Vi var ju på Thai Cat i förrgår och det var kanon, rekommenderar det verkligen. Så mysig personal och god mat. Ägaren har dessutom en bil jag gärna skulle kunna tänka mig att överta här nere. En vit toyota fortuner med hela klabbet i....I Like :)!
Vi får väl se om vi byter bil framöver, nu kör vi en Isuzu highlander och den funkar ju, vi är ju många så då funkar flaket kanon att sitta på. Inte så säkert kanske men funktionellt. Thaistyle som allt annat.

Förresten, när vi var på Job 2 Do igår så träffade vi på några killar och efter ett tag när vi pratat så kom vi på att två av oss kom från Jönköping....världen är så liten!

Nu lovade jag att köra far till Lanta Mart för lite inköp så jag får avsluta dagens inlägg....men vet aldrig förresten...det kan bli fler idag.

Tjing tills vi hörs igen!

Kram till Er alla
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet