Hej, jag heter Maria och bor i Los Angeles. Här driver jag mina egna företag som handlar om kordinera ihop resepaket till
Kalifornien, guida turister samt driva vacation rental. Jag förmedlar semesterboenden till, särskilt skandinavier som söker att hyra privat. Jag tar er även med på härliga hikingturer och annan guidning.
Los Angeles står för flera saker, drömmarnas stad, änglarnas stad, här är allt möjligt, pengar, de största kändisarna i världen, mecka för produktion av filmer, etc etc.
För mig står Los Angeles för ett fantastiskt klimat och underbar natur. DET är anledningen att jag valde att bosätta mig just här!!!
Det är en enorm frihetskänsla att köra längs PCH, high way 1, upp till Malibubergen och den vilda naturen. Växtligheten, de majestätiska bergen, djurlivet, tystnaden, solen i ansiktet, Still havet som skymtar, allt detta tillsammans bidrar till välmående och en ro i själen. Känslan är likadan varje gång, trots att jag vandrat i dessa berg otaliga gånger. Att hika är en del av min tillvaro som jag gör både i arbetet och på min frihet, jag får aldrig nog av det.
Jag bor vid stranden, vilket gör att jag har närheten till den varje dag. Jag gillar att spendera mornarna där, särskilt veckodagarna då de bara är vi sk "locals" som finns där. Yoga hör till en av favoriterna och som jag ofta startar morgonen med, på stranden.
Nu vet ni att jag finns, hoppas att vi ses här och att jag kan inspirera er att komma till Los Angeles och Kalifornien! :).