15/2 2014.
Upp tidigt för att åka till Port Barton. Jag pratade igår med portieren på
hotellet om hur det var lättast att åka dit och han sa att det är inga problem. Det går en buss i timmen. Tjänare tränare. Det gick en buss om dagen och den skulle gå vid nio, det hade jag läst på nätet av en tillfällighet. Äv säkerhetsskäl så gick vi upp tigit och åt frukost. Packa och drog iväg vid strax före åtta. Innan vi åkte så frågade jag igen hur långt de var till busstationen. 10 minuters promenad sa nästa portier men jag kan beställa en Tricykle tyckte hon. Det hade säkert tagit en timme att gå dit. Tog ju 10-15 minuter med Tricyken. Väl där så var det full rush. Packade alla grejer upp på taket. Och då säger jag allt. Ta som exempel säkert 20 galvade 6 meters vattenledningsrör, 2 tums. Hur mycket som helst. Bussen blev dubbelt så hög samt att det satt lika många utanpå som inuti. Tack vare att vi var så tidiga så fick vi sitta inne. Men vad det hoppa och studsa.Vägen var väl bra fram till vi svängde av huvudvägen men sedan så var det inte mycket väg de sista 2,5 milen. Frågade faktiskt om vi kunde dela en van med någon men det gick ingen van dit för vägen var för dålig, då förstår man HUR dålig den var. Många stopp på vägen blev det och det var inte den bekvämaste resan vi gjort. Resan kostade ju inte mer än 250 peso styck så det var väl helt ok.
Väl framme, 4,5 timme senare, vid 2 tiden så har vi checkat in på ett ställe som heter Elsas beach and huts. Godkänt men inte mer. Kostar 1000 peso natten. Enligt nätet skall de ha bra mat och internet också. Tror det är det bästa stället här faktiskt. I alla fall vad vi sett hittills.
Port Barton är en sovande liten by vid havet. Här händer det inte mycket när solen går ner. Strömmen blinkar lite och internet har lagt av nu i kväll. Får väl se vad morgondagen har att erbjuda.
Var även förbi den enda dykbutiken här och då kan jag säga att här dyker jag inte. Ligger i ett gammalt ruckel och såg lite halv seriöst ut eller snarare inte seriöst ut alls. Kan hända att det finns något mer men det får vi leta efter i morgon. Jag har även glömt min dykdator så det känns lite surt. Är det något som man skall ha med sig så är det datorn…