Stöd Ukraina

Hakanmags blogg

Fredag 14 Februari 2014 - Manila

Manila Airport.

Alla Hjärtans dag. Vaknade vid 7 och gick inte upp förrän kl halv 8 på morgon. Nu tror jag vi sovit ikapp. Frukosten är väl sådär på Microtel men den duger. Ingår ju i priset och hotellet ligger 5 min gångväg från en av Asiens störst varuhus.
Gick en sväng till Mall of Asia och kollade runt lite. Tusan så stort varuhus. När jag var här sist så fanns det en stor ödetomt mellan hotellet och varuhuset men icke nu. Nu är det ett stort bygge som skall bli en kongresshall. Mycket stort..
Tillbaka på hotellet och slappa lite innan vi skall till flygplatsen igen. Kl 12 åkte vi med taxi till terminal 3 och 20 minuter senare var vi där. En fördel med hotellet är att det ligger nära till flygplatsen också.
Incheckningen gick galant. Stora skyltar att det kostar pengar med för mycket vikt. 10 kilo var inte ett kilo till fick man ha för då blev det straffavgifter. Alltså 20 kilo för oss 2. Vi vägde in på 38 kilo och hon log och sa trevlig resa när jag hade plånboken i näven för att betala. Hmm. Förstår mig inte riktigt på detta. Nu sitter vi och väntar för planet går inte förrän om 2 timmar. Man vet ju inte hur trafiken är i Manila så bäst att vara ute i tid men detta var nog i mesta laget. Blir till att läsa en bok så länge.
Nu är vi på väg mot Palawan och Puerto Princessa.
Dela med andra:    

Kommentarer
Hakanmag säger till Marven0225:
Hej! PP var väl ingen höjdare så försök att lämna den stan relativt snabbt. Vi hade en övernattning då vi rest väldigt länge och tog sedan bussen tidigt, kl 09.00 till Port Barton. Läs gärna min reseberättelse om de. De höll på att bygga vägen till Port Barton för att göra den i bättre skick så det är möjligt att det går att hyra bil dit nu annars är det buss som gäller.
Från Port Barton vidare till El Nido. Riktigt fint, åker gärna tillbaka. Notera bara att det finns ingen ATM norr om Puerto P! Det fanns en bensinstation som det gick att få ut pengar på i El Nido men tog många ut så fick de slut på pengar. Så rekommendationen är att ta med pengar.
Postat 2014-08-31 20:33  Anmäl
Marven0225 säger:
Hej
Ska åka 2014 i december till Palawan och Puerto Princesa. Min fråga till dig är ; hur var det där?
Har du något positivt eller negativt att delge mig så är jag tacksam..

Mvh Maria
Postat 2014-08-31 13:53  Anmäl
Hakanmag säger till Merlin:
Tack!
Jo, det skall bli riktigt härligt.
Postat 2014-02-15 12:38  Anmäl
Merlin säger:
Önskar er en underbar resa =)
Postat 2014-02-14 06:47  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla