Stöd Ukraina

Sorselebos blogg

Måndag 6 Oktober 2008 - Sorsele

Planeringen fortgår...

Så har vi spenderat natt 2-3 i vår nya husvagn. Så här ligger det an.. Vi har planerat att åka en två månader lång bilsemester i Europa med bil, husvagn och tre barn i åldern 11,9 och 4 år. Resan har varit i planeringen de senaste 3 åren och nu närmar startdatumet äntligen sig! Torsdag den 28 maj 2009 så rullar vi iväg! Tyskland, Österrike, Italien, Frankrike, Spanien, England, Belgien, Nederländerna och Danmark är en ungefärlig resrutt!

Tanken med det hela är att vi ska kunna få se så många av de stora sevärdheterna som möjligt under denna resa, att barnen har något att referera till när de läser geografi i skolan och framför allt att vi ska få gemensamma minnen för livet !

Så för ca 3 år sedan började vi med att lägga undan pengar. Sakta men säkert har vi lyckats pytsa på och snart har vi det vi kalkylerat med. Det är nog väldigt svårt att räkna ut hur mycket som behövs, men jag räknar kallt med att det löser sig i vilket fall som helst! =)

Vi har under åren som gått även tittat efter husvagnar, då vi inte har någon sådan. Den som vi föll för var en Hobby kmfe, med trevåningssäng til barnen. Vi beslutade att köpa den nu i höst då priserna är lite lägre och att vi även skulle få en chans att hinna bo in oss lite. Så i september hittade vi en i Umeå som var rätt i pris och inte så långt undan. Vi övernattade en natt i Umeå på Nydala camping och det kändes riktigt bra!

I helgen har vi varit en tur till Luleå där vi ställde upp den på First Camp Luleå. Körde dit fredag och övernattade till söndag. Allt verkar fungera som det ska, förrutom några små saker som vi har åtgärdat.
Nästa del är ju allt man vill ha i husvagnen! Köpte in tandborstar, tankräm, klädnypor, plåster, några kuddar, en kaffepanna och lite till när vi liksom "råkade" hamna på Rusta..

Tanken är att jag ska kunna uppdatera denna sida längs resans gång under nästa sommer. Förhoppningsvis så ska det gå bra! Sen har jag tänkt så här.... det är ju ganska intressant att höra om all planering också, Därför kommer jag att blogga lite här framöver med mer detaljer om vår resa! Har ni tips, synpunker, eller andra tankar är ni välkomna att höra av er!
Dela med andra:    

Kommentarer
Sorselebo säger:
Vad roligt med lite tips! Ska genast kolla upp vart det är! Tack!
Postat 2008-11-04 15:41  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Dagbok från vår europaresa 2009
14 år sedan
Gps?
15 år sedan
Smått och gott
16 år sedan
Planeringen fortgår...