Måste slå ett slag för er som ska
resa till Thailand.-
Phuket...Åk till
Kata Beach. Lagom stor och mycket fin strand. Kanske inget för vindsurfare men däremot för barnfamiljer och de som vill sola och bada. Det finns många fina utflyktsmål runt omkring och det är lätt att ta sig ut till olika öar för snorkling mm. När ni ändå är där på stranden så finns det en kille som kallas för KOP (se bild i mina bilder) som hyr ut stolar mm. Han är trevlig,rolig och ger mycket bra service jag rekommenderar er att leta reda på honom,.Han brukar hålla till ungefär mitt på stranden. Han reserverar även stolar inför morgondagen om man ber honom om det. I Kata finns två mindre centrum i var ände på stranden . Där finns många bra restauranger men pass upp för de så kallade skräddarna...de är rätt intensiva och försöker hela tiden locka in er för att sälja kläder till er, men det är bara att nonchalera dem så ger de mer eller mindre upp efter ett antal dagar. Nu är inte alla så men den större skaran är det tyvärr. Men res dit ni ångrar er inte.
/ Ida
Har du föslag på billigt boende vid Kata, vi åker i november.
/carola
Har beställt en resa för mig och min son till Kata beach. Vi åker i mars nästa år. Jag tackar för råden och skall hålla utkik efter KOP!
Tack!
Barnfamiljer skall passa på underströmmarna!
Hils Peter