Stöd Ukraina

Lajnas blogg

Tisdag 9 Oktober 2007

Phi Phi-öarna

Skrivet torsdag 4 oktober

Nu har vi hängt runt på Phi Phi Island i två o en halv dagar och de börjar kännas som man kan det här stället.
vad kan man säga, det var en helvetes båtresa ut hit. två timmars åksjuka, egentligen fyra om man räknar med minibussresan till hamnen. Jag som aldrig vart åksjuk förr.
När man kom av båten blev man anfallen av tusentals thailändare som ville erbjuda boende. haha, härligt. kände mig nästan som Brittan för en minut lr två.
Men det kvittar de har varit sol både idag och igår. Inte mycket sol idag dock då jag ser ut som en tomat o känner mig som en vidbränd gris. Hoppas på att vädret är lika kanon imorgon.

Det är iaf väldigt lugnt och skönt här ute jämfört med Phuket. inte mycket till försäljare, det man hör mest är "thaaaaimassageeeeee" utdraget med thailändsk kvinnlig dryg jävla röst.
Imorgon får det fan bli en sådan för mig.

Maten börjar bli ganska enformig här. Nästan så man längtar efter att laga sin egna mat. thai, stek o pizza. o sen sitta o vänta på notan o grejer. Grisstress på mig ja.

men till det positiva med stället, lugn o fin strand utan försäljare, turkost rent vatten o grymt fina öar runt om. Som små toppar som ploppar upp från ingenstans.

på lördag drar vi oss vidare till Krabi, med båt. Sen får vi se hur vädret blir.

nu blir de nog en film och en Snickers.
hoppas ni har det mysigt i regnrusket hemma i Sverige ja =)
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

krabi
17 år sedan
Phi Phi-öarna
17 år sedan
Första dagarna i Bangkok
17 år sedan