Stöd Ukraina

Ferre40s blogg

Torsdag 23 Juli 2009 - Filippinerna
Resealbum: ASIEN 2009

Pa Boracay nu

Idag blev det tidig avfard fran Bohol...Resan startade kl 6.00 med taxi och sedan farja, flyg och slutligen farja igen. Kom till Borocay vid ett- tiden och vadret var stralande.

Nagot man lart sig har nu ar att man maste ha smavalorer for det finns aldrig nagon vaxel....aven om man handlar nagot for 60 peso och lamnar fram 100 kan det bli problem. Taxi har sallan vaxel...

Sedan ar det alla dessa terminalavgifter man maste betala....nar jag skulle till Borocay idag sa fick jag ga till tre olika disker att betala olika avgifter...Det var biljetten, terminalavgift och nagon form av miljoavgift.

Fick tag pa ett bra hotell ca 20 m fran stranden sa imorgon hoppas man att vadret ar lika bra som det var idag for det blir en heldag pa stranden. Forra veckan hade de tydligen en tyfon har sa hoppas man slipper det...

Idag blev det att ga runt lite for att se hur det ser ut och nu ikvall sa tankte jag ocksa se om nagon bar ar oppen samt lite mat. Verkar vara helt ok stalle, hyfsat med folk har. Blir nog har fyra natter.

Ska forsoka ladda upp lite bilder imorgon....

Ha det gott darhemma
  • Dela med andra:    

    Skriv kommentar
    Arkivet
    Visa alla

    Senaste inläggen

    Stranden Hoi An
    12 år sedan
    Nha Trang
    12 år sedan
    Battur
    12 år sedan
    Besok vid Cu Chi tunnel
    12 år sedan
    Tillbaka dar jag startade
    12 år sedan