JAPP... Nu är det klappat och klart.
Resa till Thailand i 6 veckor. Nu skall skorpio med HELA sin familj åka till morsan och farsan i Thailand. Detta är unikt eftersom jag/vi aldrig varit utomlands tillsammans jag och min man någonsin !!! Då vi varit tillsammans 25 år !!! (pga min rädsla av min hjärtsjukdom) Men nu kommer vi i november allihopa ha ha och fler kommer med som hjälpt till att övertala mej om landet Thailand !!! Det känns tryggt att ha med er alla men känns samtidigt låååångt till november.Hoppas tiden går extra fort och att vi alla får vara friska och behålla hälsan fram till resan. Väl där kommer vi bla att fira 100år jag & morsan together...JIPPI. Så håll i er , för vi kommer med dunder å brak.
Välkomna alleman, morsan ska visa dej "paradiset" KRAMIZAR
Visst, flygresan är låång men jag hoppas ni valt reguljärflyg ? Det är en otrolig skillnad faktiskt. Kan man dessutom välja ett flyg som går på naten så kan man sova större delen av resan.
Väl på plats ska du veta att Thailand nog har bättre sjukvård än vad vi har i Sverige...
Har tyvärr tvingats uppsöka sjukhus 2 ggr i Thailand då:
1. Vår son fick en allergisk reaktion mot jordnötter (!)
2. Min man blev hundbiten (rabiesvaccination).
Man blir mottagen som den värsta kändisen i fräscha nästan lyxiga lokaler och väntetid vet de nog knappt vad det är.
Vi har varje gång blivit bjudna på kall dricka och sonen har sköterskorna gullat med ett gett glass =)
Vården är proffessionell och snabb. Apotek brukar finnas i samma lokaler.
Hoppas ni får en härlig resa till LOS (land of smile) och att ni slipper få lärdom av den Thailändska sjukvården, Även om den är förstklassig.
Kram Marika