Stöd Ukraina

368577s blogg

Tisdag 6 Mars 2007

Nu börjar reseåret.

Vad sägs om Thailand, Tunisien och sedan Kambodja, detta är resor som är bokade för i år. Länder som blir nya för oss är Tunisien och Kambodja. Thailandsresan till Krabi blir om tre veckor, detta blir vårt andra besök i Thailand, den första resan var till Khao-Lak. Vi ser verkligen fram mot ett upplevelserikt år. I Thailand skall vi bo i AoNang, där kommer i första hand snorkling att gälla för mig och min hustru. I Tunisien blir det Sousse och i Kambodja Sihanoukville.
Även fast vi är lite till åren kommna, så har inte reseintresset svalnat, vi kommer att resa så länge vi är friska och har orken att packa en väska. Tids nog sitter vi på hemmet, men då har vi i alla fall mycket att se tillbaka på, närmare fyrtio länder med minnen, som våra barn och barnbarn, som vi tror att de vill lyssna på och få resetips för egen del.
Allt vårt resande har verkligen gett oss mycket här i livet, mött olika kulturer och träffat många intressanta människor på varierande platser. Inte att förglömma alla trevliga medresenärer som vi träffat på våra resor.
Dela med andra:    

Kommentarer
Ulleb säger:
Hej!
Ni gör helt rätt!! Man hör så ofta - Hur har ni råd att resa så mkt? Vi lägger alla våra pengar på resor, även sedan vi fått barn! Vi behöver inte den nyaste bilen eller mobilen. Vi springer inte på krogen eller köper en massa dyra märkeskläder. Vi blir inte lyckligare av det! Nä utan tiden med familjen och upptäcka nya länder / ställen det är guld värt för kropp o själ! Lycka till med resandet! Vår nästa resa går än en gång till Thailand den 29 Nov...
Postat 2007-10-13 16:03  Anmäl
Laplander säger:
Hej ! jag håller med dej i det du skriver om att ha minnen kvar när man inte kan resa på ett enkelt sätt längre,
vi i vår familj resonerar ungefär på samma sätt, vi reser och köper oss upplevelser för alla pengar som inte går till huset och hushållet.
Vi har redan nu bäddat för att få loss pengar till kommande resor genom att vi köpte en billig kåk som vi rustar vartefter plånboken tillåter och känner vi för att för stunden lägga pengarna på en rolig resa antingen i sverige eller något annat land så gör vi det, man laver väl troligen bara en gång så inte har då jag lust att sitta hemma och stirra på några svindyra möbler, elektronskt tjafseller ha svindyra hyror eller amorteringar när alternativet är att leva skapligt billigt och lägga pengarna på upplevelser istället,
inte nödvändigtvis enbart utomlands vi försöker att lägga några sommarveckor på husvagnscamping i norrland med tillhörande fiske också..
Postat 2007-06-08 18:18  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Vårens första resa
14 år sedan
Guldbröllopsresa
15 år sedan
Tunisien väntar på oss i dag.
16 år sedan
Åter till Thailand