Thailand väntar på oss.
Om exakt 7 dagar kommer vi att vara i det varma och härliga Thailand. Vi kommer att stanna i 4 veckor och någon dag under dessa 4 veckor kommer vi att fira vårt guldbröllop. Den dag som vi gifte oss var min blivande hustru bara fyllda 17 år. Det känns verkligen lite konstigt då man tänker tillbaka på den långa tiden som vi varit gifta. Ofta tänker jag på allt som vi har fått uppleva tillsammans under alla dessa år. Vi har två härliga barn med familjer och dessutom två fina barnbarn. Under alla dessa 50 år är nog det som mest har fastnat i minnet är alla underbara resor som vi gjort tillsammans. I dag ser man att så många äktenskap går i stöpet, vilket gör mig ledsen när vi vet att de som får lida mest är alla barnen, som inte får vara lyckliga och växa upp med sina föräldrar.
Jag tror att vårt resande över hela världen har gett oss väldigt mycke, som gjort vårt äktenskap så harmoniskt och härligt. Under alla resor i olika länder får man ofta uppleva stora kontraster mot det vardagliga livet som man lever hemma. Kontentan av det är alltid borta bra men hemma bäst.
Jag och min hustru ser nu fram mot att få en härlig semester i Thailand och träffa nya vänner, som ger tillvaron ett lyft.
Ett hjärtligt GRATTIS till eran guldbröllopsdag och en trevlig
vistelse i Thailand.
Birgitta
en sån fin text du skrivit önskar Er all lycka i framtiden med
Ulleb
Vi kanske ses i värmen...:-)
TIma
// Raine