Stöd Ukraina

Brigittas blogg

Söndag 27 April 2008

Nu är sommarsemesterresan bokad

Hittade en kryssning med Braemer, Fred Olsencruiseline från Southampton till Rom för ett väldigt bra pris.
Den går den 13/7 från Southampton via Lissabon, Tanger, Gibraltarsundet, Palma de Mallorca, Girona, Villefranche, Genua, Bastia till Rom. Jag har aldrig varit i Lissabon eller Tanger, ska bli spännande. Och äntligen ska jag ta sjövägen genom Gibraltarsundet, har åkt på spanska sidan i bergen med bil i över 40 år, eftersom vi har ett hus i Conil på Costa de la Luz. På Mallorca var jag 1969, det har säkert blivit annorlunda, i Girona var jag 1966! På Rivieran har jag aldrig varit, vill gärna se Nice, Monte Carlo och Monaco. Genua lär vara en stor hamnstad, också nytt för mig. Bastia på Korsika är jag också nyfiken på. Slutdestinationen Rom har jag sett några gånger, så det blir flyget hem. Priset var så bra, att vi kunde lyxa till det med balkonghytt.
Innan sommarsemestern blir det en weekend i min födelsestad Graz i Österrike. Blir ett kärt återseende! Var där senast 1986, så jag får nog mycket nytt att se. Ska visa min yngsta dotter staden. Huset där jag föddes finns kvar, men en del byggnader har nog rivits. Och mycket nytt byggdes nog när Graz var kulturhuvudstad. Det lär finnas en konstgjord ö i floden Mur, där det finns ett konferenscentrum och utställningar.
Dela med andra:    

Kommentarer
Marika säger:
Oj, vilken annorlunda resa! Var hittade du denna? Låter underbart.
Det är väl ingen fara för sjöprisater i dessa områden väl?
Postat 2008-04-27 23:37  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet