En glad make och vår 4åring åkte i onsdags till Bryssel från Göteborg. Inhandlade dagen innan en splitterny, stor väska som skulle rymma allt de skulle kunna behöva under sin vistelse. Resan med Brussel Airlines gick bra men väl framme på plats dök aldrig väskan upp. Jo men, det är bara att anmäla så skickas den...Make och son fortsätter vidare till Antwerpen och får låna diverse plagg av familjen då shopping inte står högt på prioriteringslistan när man bara har en vecka med släkt och vänner.
När väskan fortfarande inte dykt upp över ett dygn senare så börjar dock tålamodet tryta, flera samtal har gjorts till Bryssel Airline men man kopplas bara runt till maskiner, ingen "levande" människa.
Rådig fru som jag är kollar jag med Eurocard vad som gäller och märker att om man har betalat resan med sitt Eurocard så är det faktiskt generösa ersättningar som gäller.
Så nu har jag skickat man och son på shoppingrunda och själv sitter man i Göteborg och önskar att även jag fick vara med om ett frosseri av shopping i
Belgien...
Var väskan är...ingen som vet än...och här i Göteborg regnar det bara....
Några timmar senare sittar jag och reflekterar över vad som händer om väskan inte återfinns. I morgon bitti har det gått två dygn och inte ett pip från Brussels Airlines. De skriver på sin hemsida att man skall uppvisa kvitto på allt men inte har jag sparat kvitton från sonens regnstövlar eller makens underkläder...Får nog slå föräkringsbolaget en signal i morgon.
Någon som har några erfarenheter från Brussels Airlines eller något annat
flygbolag? Tycker att informationen som jag har hittat har varit mycket tunn och efter att vi anmälde saken har vi som sagt inte kunnat få tag på någon.