Ja idag var det helmulet vilket också spåddes på väderkartan...så vad gör man en mulen dag på
Lanta...
Vi chansade oh tog moppen till Lanta Il Mare igen...20-25 min från oss för att ev. hälsa på Th:s gamla jobbarkompis från gamla Länssparbankstiden...vi umgicks lite när vi var unga...mkt trevliga människor...men sedan kommer man ifrån varandra när man ha fullt upp av annat i livet.
Gissa om de blev glada...vi pratade om gamla tider och gamla kompisar...ja samtalsämnena ville aldrig ta slut...
Ulf och Margareta heter paret och vad vi förstod firade de hans 75-årsdag här med barn och barnbarn...Dottern var 52 år bl.a. nu så tiden går fort...Badade i havet för de ha varit åskkvavt idag...käkade lunch och fikade= drack öl.
När vi skulle åka hem på moppen öppnade sig himlen förståss så vi var rejält blöta när vi kom hem.
Frukt och ett glas vin på balkongen och temperaturen har sjunkit till bara +27 gr. Skönt!!
I dag har det varit städning igen...och den lilla flickan är så nitisk...idag har hon tom gjort ett konstverk av vår disktrasa...de ni!
Mina läppar har minskat betydligt i omfång men än svider det ganska rejält när man äter och dricker...så fort in i munnen bara!
Våra Langkawi vänner är på Borneo och de skypade med oss på eftermiddagen. Kommer tillbaka i morgon till Lanta. Skall bli kul att höra om deras resa innan vi åker hem!
Middagen intogs på RANN igen...det är så oroligt bra mat där Vi tog varsin Ceasarsallad och det var nog den godaste jag ätit någonsin...bacon, ägg, sardelle, massor av parmesan, lite ljmmen kyckling, späda ärtskott, fina späda salladsblad och god dressing...mums filibabba...Rann ser väligt enkel ut som restaurang betraktat...ser mer ut som ett skjul är vi har vår husvagn inställd och lite krafs på väggana och storbildsTV 42 tum...
Vi avslutade kvällen med en DVD-film och sedan natti.
Hörs i morgon/A & Th