Stöd Ukraina

Bibchens blogg

Onsdag 6 Juli 2011 - Skanör med Falsterbo

Motion, kultur och sociala möten

En dos motion, möten med gamla och nya vänner och en stunds kultur är den dagsdos jag njuter av.

Idag består motionen av tre långa cykelturer på min gula vän. Stretar mig fram i motvinden och flyger nästan hem åt andra hållet. Inga backar, bara vinden som motstånd. Håret fladdrar, och det svalkar i sommarvärmen.
Första turen går till stranden. Havet är fortfarande för oinbjudande kallt, men den vita sanden är varm och kroppsnära. Blir ingen lång stund dock, för hög UV-strålning idag enl. rapporten.
Andra turen går till väninnemiddagen. Har man bott mer än 16 år på samma ställe, har det blivit många nya bekantskaper, och det sociala livet blir intensivt och intressant varje sommar. I en hyrstuga är det inte lätt att komponera en middag, men med fantasi och flinka fingrar blir det en delikat måltid med kall rosé därtill.
Tredje turen går till kyrkan, där det är koncert i aftonsolen. Det får bli det kulturella inslaget idag.
"The Singing Marimba" kallar sig de två unga som står för kvällens koncert.

"Emil Roijer, som är muikteaterskådespelare och arbetar med all form av musikteater ovasett om det kallas "opera", "musical" eller "teater" med musikaliska inslag." (ur programbladet)

"Fia Forslund som spelar klassiskt slagverk, framförallt marimba och vibrafon. Hennes visuella, utåtriktade spelstil och musikaliska pregnans tar marimban mot nya uttryck, och har uppmärksammats av såväl publik som press." ( ur programbladet)

I Skanörs vackra, denna kväll något svala, kyrka får höra "Deh vieni alla finestra" ur Don Giovanni, "Till Havs", "Ave Maria" m.fl.

Solen går ner i havet och Köpenhamns avtecknas mot den rosafärgade himlen.
Dela med andra:    

Kommentarer
Sierra säger:
Jag antar att ni satt och njöt av vinet vid din mysiga uteplats?
Postat 2011-07-07 14:42  Anmäl
Peroerik säger:
Låter som en bra dag, men åker du cykel utan hjälm? Eller du kanske känner fladdret i håret under hjälmen. ;-)
Postat 2011-07-07 08:05  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet