Fredag 8 Juli 2011 - Skanör med Falsterbo
"Det står som spön i backen"
Vad gör man i Skanör när regnet bara öser ner? Himlen är helt överdragen med gråtunga moln, och regnet har inget uppehåll. Sitta inne - nä, skam den som ger sig. Välutrustade med regnkappor och paraply föredrar maken och jag att gå till bussen i.st. för att cykla. Med bussen åker vi till Höllviken. Där finns det gallerier, boutiqer, inredningsaffärer, bio, kafé, stormathandel och system. Så inte har vi tråkigt inte! (Fast det kan bli dyrt) Men blöta blir vi, när bussen är försenad p.gr. av "Falsterbo Horse Show".
Vi hinner hem till radions sommarprogram, som avlyssnas på sängen insvept i fleecefilt. Inget engarerande program idag heller. Var är alla mina favoriter, Tomas Sjödin, KG Hammar, Jonas gardell, Margot Wallström......m.fl.?
Det ljusnar, och jag har fått upp värmen. Nu passar det med en cykeltur. Det luktar så gott efter regnet. Cyklar runt hästängarna och hittar flera fotomotiv. Bra fotoljus. Varför tog jag inte kameran med på denna tur?
Otroligt, fast inte här, sitter vi solen och äter middag med en vacker regnbåge över havet!
Sitter på Aldo´s och fikar!
Det har jag gjort tidigare och det funkade bra :-)