Stöd Ukraina

Lovis blogg

Tisdag 25 November 2008

Mot hemligt mål....

Mitt hemliga resmål visade sig vara.............................Berlin!!!!!!!!!!!!!
Min älskling hade bokat resan utan min vetskap. Jag hade bara order att ta några dagar ledigt...
Resmålet avslöjades först kvällen före avresan - med Ryanair från Skavsta.

Vårt hotell i Berlin visade sig vara hur bra som helst!!! Adina, som ligger på gamla östsidan, nära Checkpoint Charlie och Friedrichstrasse. Det hotellet kan jag varmt rekommendera!

Vi såg en massa historia förstås, vilket är ett måste vid ett första Berlin-besök, men även många andra intressanta miljöer, t.ex. konstnärskvarter, blandat med massor med roliga affärer, runt Oranienburgerstrasse, Alte Schönhauser strasse, Rosenthaler strasse.
Där i kvarteren ramlade vi också rakt på Absinth Depot Berlin !! (på Weinmeisterstrasse). Vi hade tidigare stött på absint på en liquor store på Manhattan, där det råkade vara absintavsmakning just när vi gick förbi - en lördagkväll(!). Sedan dess har vi sagt att vi nog skulle köpa en flaska om/när vi stötte på denna speciella dryck igen, och nu hittade vi alltså en liten affär som i stort sett bara sålde absint i olika kvalitèer och flaskor... Cooolt!

En trevlig irländsk pub med live musik hittade vi en kväll, i bottenplanet på en galleria, i närheten av KaDeWe, det stora, kända varuhuset.

Härliga, spännande dagar hade vi och kom hem med massor av nya intryck!
En erfarenhet vi gjorde var att på söndagar - då är ALLT stängt i Tyskland (i.a.f. i Berlin) inte ens Lidl hade öppet...
(Skall lägga ut några Berlin-bilder när jag får ordning på min dator...)
Dela med andra:    

Kommentarer
Ellinor säger:
Berlin står helt klart på min att-besökalista! Kul! :)
Postat 2008-12-03 14:41  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Två spännande veckor...
15 år sedan
Vår (vår-)resa till Rom
15 år sedan
Alla vägar bär till...
15 år sedan
Mot hemligt mål....