Ja hær ær det minsann svårt att gå upp på morgonen. Svart, svart och åter svart. Laste i tidningen att solen gick upp 11.00 och ner 11.50. Och då var det endast lite skymning. Så det ar ingen risk att bli solbrand har
:-) Eftersom vi hade varldens otur med vårat senaste besok i Bodø, januari -07, missat
flyg och diversa andra saker. Så hade jag noga planerat denna resa!! Åkte till Oslo lordag 22 dec och sov over på Norlandia
Hotell på Gardermoen. Kan rekomenderas, bra pris och utsøkt frukost. Och endast 3 km till flygplatsen. Knappast møjligt att missa en flygavgång.. Checkade in i god tid och stællde oss i sakerhetskontrollen. Lång som ett ont år. Dagen føre julafton ar ganska så jobbigt på en flygplats, och med tanke på att X antal tusen hade varit førsenat pga dimma så klarade vi oss hyfsat bra. Val ombord på flygplanet gick personalen och raknade oss, raknade oss och åter igen raknade oss. Och det visade sig att siffrorna inte gick ihop med biljetterna. Och vi fick inte åka fore allt stamde. Till slut fick personalen Bingo och det var dags att åka 30 min førsenat och dvs 16.30 på em. Flygværdinnan børjar med att sæga god morgon..... och ændrar dærefter snabbt till god kvæll efter gapskratt från passagerarna. Och så fortsætter hon med att denna maskin blablabla skall nu ta dig till..... 1 minuts tystnad, nu blir jag orolig, ær dom inte nyktra eller? Så kommer hon på att ja just det vi skall till Bodø och det ær god kvall. Vi kom fram i go behåll i alla fall. Och nu har vi varit i mørkret snart enn vecka och inte vet om det ær natt eller dag. Det får val gå att det ar mørkt och svart før nu ær det bara 2 månader tills jag åker till Thailand. Det skall bli underbart skønt. Gott Nyttår till alla med kalla hælsningar från Bodø.