Stöd Ukraina

Aspviks blogg

Onsdag 23 April 2008

Montevideo

Mötte Andre och hans tjej Joanna i La paz, var shysst att få tugga lite svenska i några dagar. Vi gick på bio, käkade tårta och besökte de väldigt speciella fängelset San pedro. Vi var aldrig in, men bara ett galler skillde mellan fångarna och frihet så vi kunde se rakt in i denna lilla "stad".
I La paz tog jag även farväl av min kompanjon Austin, eftersom han hade ett flyg att passa i Lima så började han röra sig mot Peru. Vi har haft några riktiga roliga veckor tillsammans och kommer med all sannolikhet att hålla kontakten. Själv tog jag en buss på lördagkväll mot Buenos Aires. Bussen varade i 2 dagar och självklart lyckades jag tajma in en liten magsjuka. Trots omständigheterna gick bussresan bra, mycket tack vare min räddare Valium. Sov i princip hela andra dagen och när jag vaknade mådde magen bra igen!
I Buenos aires stannade jag bara en natt för att sedan ta en färja hit till Montevideo. Hade ju hoppats på en del surf osv, men vattnet är tydligen kallt så jag nöjer mig med att strosa runt på stan. När jag promenerade runt idag insåg jag att staden inte vara så liten som jag trodde, är ju trots allt en miljonstad. Insåg även hur smal jag blivit på de här veckorna! Såg en död hund flyta omkring i vattnet, fick veta att Uruguay vunnit VM i fotboll TVÅ gånger och jag avnjöt en kaffe längst strandpromenaden.
Staden är riktigt nice, dock inte som Buenos Aires men dit åker jag ju tillbak på fredag för att stanna de sista 6 dagarna.
Förhoppningarna för den sista tiden är en del öl, fotboll, sol, feta köttbitar och kanske lite shopping.
Ska avsluta nu och ta nått att käka innan Barcelona - Man U som jag ska se tillsammans med 3 fotbollstokiga skottar! haha
Peace
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

sista kvällen i BsAs
16 år sedan
Montevideo
16 år sedan
La paz, amazonas
16 år sedan