Stöd Ukraina

Gullnas blogg

Tisdag 12 Februari 2008

Minneapolis 2008-02-11 -- 12

Ok, something in English ... thanks Karol, Dennis, David and everybody i Minneapolis for a warm welcome, two fun days in town, excellent hospitality and driving me around! :) Sorry I missed you, Nancy!

Photo: The evidence of me in Minneapolis! :)

Back to Swedish and some family facts. Karol och jag åker runt lite i stan 11/2, samt möter upp Debbie och få se nu, maken Dale om jag minns rätt, vilka är på väg genom stan, samt sonen Brian (vi träffades också i Lake Mary, FL) med flickvän, vilka bor i Minneapolis. På kvällen middag på restaurang med övriga anhöriga i stan. Jag tror vi var 32 st.

Nästa dag plockar David upp mig och vi åker till Mall of America och lunchar på IKEA för att sedan hälsa på Steven på skolan där han är rektor. Steven kunde inte närvara på träffen igår kväll. Den här skolan är oerhört datoriserad. Barn i femårsåldern sitter på golvet med varsin iMac i knät, trådlöst uppkopplade till Internet. Steven har också varit i Sverige och sett hur det fungerar där, och han förvånades över hur fria barnen var, att de till exempel kunde gå hem på en rast, utan någon vuxen i sällskap. Det är ovanligt i USA.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Stockholm 2008-05-16
16 år sedan
Tallinn 2008-05-15
16 år sedan
Pirita 2008-05-14
16 år sedan
Narva - Tallin 2008-05-13
16 år sedan
Narva 2008-05-12
16 år sedan

Senaste bildkommentarerna

Ziesta
Ziesta säger om Gullnas bild "I Minneapolis":
Visst är det en skojig staty! :-) När jag var där var det dock betydligt mindre snö..
21 februari 2008 09:12