Stöd Ukraina

Magicas blogg

Fredag 26 December 2008

Min bikini vill åka till Egypten nu

Snart är det verkligen dags. Vi har längtat sen i början av Augusti då vi beställde resan till Hurghada och så är det plötsligt mindre än två veckor kvar till vi verkligen reser. Åh, vad spännande. Jag har aldrig varit i Afrika förut och aldrig på charter. Båda ska bli spännande att uppleva. Men kamrater säger att Egypten förvisso ligger i Afrika men det är inte Afrika… Ja, det får vara hur det vill med det för Afrika…here I come.

Vi har hört mycket om Hurghada sen vi bokade resan. Från det allra mest negativa till väldigt, väldigt positivt. Men jag och min kamrat har bestämt oss för att ha trevligt. Det får vara hur det vill, men vi kommer att ha trevligt. Vi ska ju få se nåt nytt, uppleva nya saker, känna nya dofter, träffa människor vi aldrig träffat, se pyramider i verkligheten. What can possible go wrong?

Så nu så här bara några veckor innan avfärd så är det snart dags att börja plocka fram det som ska med. Vad ska med på en sån typ av semester? Ja, det visar sig väl och det är väl inte värre än att man får köpa det man eventuellt saknar på plats. Men den grön-guldiga bikini jag köpte redan i Augusti med tanke på denna resa ska ju så klart med. Den har också längtat till Egypten länge nog nu.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet