Stöd Ukraina

Robbowans blogg

Lördag 22 November 2008 - Liverpool

Matchdag...

Det blev trots allt en ganska lång natt men nu var ju huvudmålet med resan när.

Återigen drog vi ned till Puccini's för frukost.

Ägg sunny side upp, bacon, cumberlandkorv, blodkorv, böner, rostad macka, juice och en dubbel cappuccino senare packade vi ihop oss i en taxi till Anfield-området.

Hela stället var fullt och på pubarna hade folk redan börjat samlas. Vi var dock tidigt ute så vi snodde att bord på The Sandon för att hålla styrelsemöte.

Scousers blandat med utländska fans och andra medlemmar av supporterklubben fyllde snabbt puben samtidigt som 'Pool-sångerna började ljuda. Stämningen var bra och det började närma sig vilket märktes på hur samtalen blev ivrigare och ivrigare, ölen dracks snabbare och nervösare och många började kolla på klockan.

Det var en djävulskt kall dag, en sådan där Liverpooldag då blåsten känns ända in i märgen.

Väl inne på Anfield (ej att förväxlas med gatan Anfield Road ;-D ) så hamnade vi inte långt från the Kop men med "delvis pelarutsikt".

Här - som man kan se på bilderna - dog min kameras batteri. Tajming a la maximale.

Stämningen var som vanligt god på Anfield men matchen var riktigt usel. En spelare var riktigt usel - men jag tänker inte nämna hans mnamn för han får alltid skit ändå - och laget var allmänt svagt mot ett snålspelande Fulham.

0-0!!!

Viss bitterhet sköljdes ned med några pints på The Sandons gigantiska bakficka innan vi drog oss in till stan, bytte om och tog en dusch samt slängde oss ut i nattlivet.

Den här gången blev det en tur till Cavern Quarters igen.

Först The Cavern - som faktiskt inte är stället där The Beatles spelade - den nedgången är mitt emot - utan ett ställe som byggts upp i källaren som en exakt replika. Några låtar lyssnades igenom innan vi drog till Flanagan's Apple och lyssnade på irländsk musik på övervåningen tillsammans med några Guinness.

Efter ett tag drog vi oss ned i källaren där ett rockigare band spelade. Bra stämning, god öl och vodka samt lite studs framför scenen var på dag(natt?)ordningen innan vi klippte vid stängningsdags. Det var ju en ny dag imorgon.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Öregrund och Östhammar
14 år sedan
Nedslag i Roslagen
14 år sedan
Mellanakt...
14 år sedan
Ösregn i Varberg