Söndag 23 November 2008 - Liverpool
Hemresa...
Kommer ni ihåg vad som hände den 23 november 2008?
Inte?
Vintern kom till Europa!
Dagen efter matchen möttes vi alla på The Sandon för att lyssna på och även få ett snack med svenske ungdomsproffset Alek som spelar för Liverpool. Det blev en intressant timme eller så med en otroligt lovande kille som berättade om vad som händer bakom kulisserna och som fortfarande verkligen står med båda fötterna på jorden.
Hemresan väntade så det var bara att packa ihop och slänga oss i en taxi till Manchester. På vägen började det snöa och efter att vi checkat in bagaget får vi reda på att det är förseningar över hela Europa p g a snökaoset.
Sagt och gjort så satte vi oss i stället och åt på en restaurang samt tog ett glas vin eller två - gott efter all öl - och slappnade av lite när man hux flux flyttade fram vår avfärd så vi fick bråttom till gaten.
På Arlanda väntade mer kaos. Min väska dök inte upp och taxi tog det över två timmar att få eftersom man behagade meddela att väskorna inte skulle komma EFTER att sista Arlanda Express gått.
När jag väl fick tag på en taxi hamnade jag med världens sämsta chaffis. När han - i modden - skulle köra om en stor amerikanare fick han sladd och färden slutade fem meter in på en åker.
Lite dividerande fram och tillbaka löste inget och det slutade med att vi fick snacka med polisen innan en ny taxi kom förbi.
Intressant resa...